Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kinderbijslag bij schuldsanering

  • w van geffen

    Hallo, zou iemand mij kunnen vertellen of de kinderbijslag gebruikt wordt voor de schuldsanering of dat je deze in handen krijgt om dingen voor de kinderen te kopen. Weet iemand mij ook te vertellen of het geld wat de kinderen(15 en 13 jaar oud) ook naar de schuldsanering gaat of dat besteedbaar is door de jongens zelf. B.V.D.

  • muis32

    hoi hoi,

    Kijk eens op http://india.messageboard.nl/4482/index.php daar staat erg veel info.

    groetjes

    Muis

  • Anna Lieze

    het kinder bijslag blijft in de meeste gevallen je eigen eigendom

    daar het van het kind is en niet van jou

  • aagje

    Kinderbijslag wordt niet ingehouden tijdens schuldsanering. Waar ik graag op zou willen reageren is dat je tevens vraagt of dit door “de jongens”zelf besteed kan worden.

    Oorspronkelijk is de kinderbijslag bedoeld als belastingteruggave voor gezinnen met kinderen omdat het onderhouden van kinderen extra kosten met zich meebrengt. Vóór de opvoeders dus, om de extra kosten te dekken. Je kunt dit dus zien als geld voor je gezin om te besteden aan kosten die het gezin maakt. Niet om aan je kinderen te geven dus. Lijkt me ook verstandiger en je zult het misschien hard nodig hebben.

  • Rijk

    Weet iemand hoe het zit met een beleggingsrekening die ik voor mijn kinderen heb geopend en voor hun studie bedoeld is; gaat schuldsanering eisen om de rekening uit te laten keren en kan ik alles dan inleveren? Kinderbijslag mag ik dit nog aan de kinderen besteden of moet ik dit ook in het geheel overdragen?

    Hoe zit het met spaargeld van de kinderen?

    Graag een reactie.

    D.

  • aksiram

    hallo Rijk.

    als je aan kunt tonen dat de spaarrekening van de kinderbijslag volgestord is, moet het geen probleem zijn.

    wij zelf zitten ook in de WSNP en hebben 5 kinderen met een ieder een eigen spaarrekening, die vervolgens door de kinderbijslag on de drie maanden gevuld woord, en dit is vooralsnog neen probleem….

    hoplijk heb je hier iets aan…

    en misschien een tip, mocht je nog niet met de schuldsarnering bezig zijn, maar je voor de keuze staat deze stap te nemen, betaal eerst je rekeningen van die rekeningen en leg in een potje het geld wat je hiervoor hebt gereserveerd hebt opzij, zodat ze nooit kunnen zeggen , vlak voor je je aanmelde heb je het geld van de rekeningen van je kinderen leeg gehaald , zo kun je aantonen dat je het hebt gebruikt voor het betalen van je rekeningen, en heb je het geld dat je opzij hebt gelecht nog om altijd later weer na de WSNP weer in een rekening van de kinderen te stoppen.

  • Peter Reijnen

    Rijk Schreef:

    ——————————————————-

    > Weet iemand hoe het zit met een beleggingsrekening

    > die ik voor mijn kinderen heb geopend en voor hun

    > studie bedoeld is; gaat schuldsanering eisen om de

    > rekening uit te laten keren en kan ik alles dan

    > inleveren?

    > Hoe zit het met spaargeld van de kinderen?

    >

    > Graag een reactie.

    >

    > D.

  • karin

    In principe niet, maar soms wel als er zoveel schulden zijn dat zonder de kinderbijslag er geen schuldsanering tot stand kan komen, omdat er te weinig inkomsten/gelden over zijn voor afbetalingen

  • aart

    het is te zot voor woorden dat die kinderen daar ook de dupe van worden

  • Hans

    kinderbijslag word NOOIT meegenomen in de schuldsanering. bij ons viel helemaal niks te halen en we hadden 1300euro kinderbijslag mar daar mochten ze niet aankomen want de kinderbijslag is op papier voor de kinderen en wat van de kinderen is blijven ze af

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.