Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

particuliere geldverstrekker gevraagd

  • Jolanda

    Ik zoek op korte termijn een particuliere geldverstrekker die dmv, een door beide partijen getekende overeenkomst, mij 5000 Euro wil verstrekken tegen normale rente op jaarbasis. Bedrag van maandelijkse terugbetaling, in overleg.

    Ik werk al ruim 30 jaar 36 uur p/w bij een grote overheidsinstelling en heb dus een vast salaris.

  • Bloem

    Beste Jolanda,

    Met alle respect, maar waarom een particuliere geldverstrekker?

    Heb je toch ergens iets fout gedaan?

  • Jolanda

    Dag Bloem,

    Ik begrijp jouw argwaan en de negatieve tonatie. Hoewel ik me niet verplicht voel om jou uitleg te geven wil ik dit wel doen.

    Ik werk al een behoorlijke tijd voor een grote overheidsinstelling.

    De stoelfunctie die ik heb en de functie die ik al ruim 11 jr uitvoer, tussen die 2 zit een groot verschil. Daarnaast krijg ik gedeeltelijk uren uitbetaald vanwege mn werkzaamheden voor de EU.

    Ik kan een lening krijgen op basis van mijn bruto maandsalaris (Overuren en toelages (op mij van toepassing) worden niet meegerekend omdat deze niet structureel bij mn maandsalaris komen.

    Omdat ik op papier meer verdien dan in werkelijkheid en door de bruto bedragen in de 52% Belastingschaal kom, is het bedrag wat ik aan overuren en toelage netto over heb veel minder dan als ik de toelage en overuren iedere maand vast bij mn salaris heb. Ook al zit ik dan vast in de 52% belastingtarief.

    groet

  • jolanda

    Bloem Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste Jolanda,

    >

    > Met alle respect, maar waarom een particuliere

    > geldverstrekker?

    > Heb je toch ergens iets fout gedaan?

    Dag Bloem,

    Ik begrijp jouw argwaan en de negatieve tonatie. Hoewel ik me niet verplicht voel om jou uitleg te geven wil ik dit wel doen.

    Ik werk al een behoorlijke tijd voor een grote overheidsinstelling.

    De stoelfunctie die ik heb en de functie die ik al ruim 11 jr uitvoer, tussen die 2 zit een groot verschil. Daarnaast krijg ik gedeeltelijk uren uitbetaald vanwege mn werkzaamheden voor de EU.

    Ik kan een lening krijgen op basis van mijn bruto maandsalaris (Overuren en toelages (op mij van toepassing) worden niet meegerekend omdat deze niet structureel bij mn maandsalaris komen.

    Omdat ik op papier meer verdien dan in werkelijkheid en door de bruto bedragen in de 52% Belastingschaal kom, is het bedrag wat ik aan overuren en toelage netto over heb veel minder dan als ik de toelage en overuren iedere maand vast bij mn salaris heb. Ook al zit ik dan vast in de 52% belastingtarief.

    groet

  • Bloem

    Hallo Jolanda,

    Doe je dan met zo'n salaris toch niet iets verkeerd als je €5000 wilt (moet) lenen?

    Ik vind het nog niet eens een wereldbedrag.

    Mijn vraag was beslist niet negatief bedoeld, ik vroeg het me gewoon af.

    Heb je je inkomsten/uitgaven wel op orde?

    Groet, Bloem

  • Jolanda

    Dag Bloem,

    Het is voor jou misschien geen wereldbedrag, maar voor mij wel.

    Ik heb mijn inkomsten-uitgavenpatroon zo goed als mogelijk op orde. Ik rook-drink niet. Heb geen verslaving zoals gok-koop-internetten of iets anders.

    Wel heb ik bijzonder veel tegenslagen gehad in mn leven die ik niet verder ga uitwijden.

  • Bloem

    Hallo Jolanda,

    Het lijkt me ook niet verstandig om je hele privégebeuren op internet te plaatsen.

    Ook ik heb een arbeidsverleden van ruim 30 jaar, ik vergelijk onze situaties,

    bij mij heeft het dan anders uitgepakt, van het jouwe kan ik me dan wel een beeld vormen.

    Ben bang dat je hier geen lening zult bekomen, hooguit komt er één of ander dubieuze

    reactie, vanuit een vertaalmachine, met een dusdanige aanbieding dat je nog verder van

    huis bent.

    Ik wilde je een prive-bericht sturen maar dat lukt me niet (misschien lukt het jou wel aan mij?)

    Ik zal met je meedenken.

    Groet, Bloem