Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Start...

  • Diana

    Beste allemaal,

    Mijn Casus:

    Door omstandigheden, die in mindere of meerdere mate door ondergetekende zijn veroorzaakt heb ik gigantische schulden. Ik heb geen idee hoe groot de schade is, daar ik nadat ik mijn huis werd uitgezet en mijn spullen geveild werden een ‘zwervend’ bestaan heb geleid. Van hier en daar een tijdje logeren, totdat ik ergens permanent een kamertje kon bewonen.

    Ik woon nu bij een vriendin die in een antikraakpand woont en heb wat meer rust in mijn donder nu ik een vaste plek heb; maar heb een aantal problemen waar ik niet uitkom. Ik sta al een tijdje niet op een adres ingeschreven. Graag zou ik mezelf inschrijven bij op mijn huidige woonadres, zodat ik in aanmerking kan komen voor hulp, van de Blankenberg Stichting, bij het aflossen van mijn schulden. Een van hun eisen is dat je ergens ingeschreven staat. Maar deel met de hoofdbewoner de angst dat ik haar bezittingen, en die van haar huisgenoten in gevaar breng, aangezien ik geen idee heb van de status van mijn schulden. Mijn vraag aan jullie is dus: Kan ik mij inschrijven bij haar zonder dat zij stront aan de knikker krijgt? En hoelang duurt het doorgaans voordat de schuldeisers via de gemeente zich op het adres, waarop ik me wil inschrijven, melden ?

    Het inschrijven op een adres is belangrijk voor mij want feitelijk ‘besta’ ik al een paar jaar niet meer. Dit met alle gevolgen van dien. Ik heb geen betaalde baan, doe wel vrijwilligerswerk en ontvang geen uitkering; en leef van +/- 75 euro per maand die ik verdien met klusjes. Graag zou ik weer aan de slag willen (ik heb een WO-achtergrond filosofie). Maar heb ook schulden bij de Postbank, die inmiddels bij Fiditon (incassobureau) liggen. Heeft iemand ervaring met het beleid van de postbank omtrent afbetalingen? Is het zo dat als ik een reële betalingsregeling overeenkom met het incassobureau, mijn rekening geactiveerd wordt, of moet ik eerst de gehele som (a 1549,- euro) aflossen?

    Bovendien zou ik willen weten of er instanties zijn die, ondanks een negatieve BKR-registratie, een z.g. “schuldenpakket” overnemen d.m.v. het verstrekken van een soort “Persoonlijke Lening”?

    Verder is mijn gemeentelijke Identiteitskaart verlopen per 16 juli j.l. en ben ik niet meer in bezit van een geldige legitimatie. Graag zou ik willen weten of ik een nieuwe ID-kaart kan aanschaffen zonder op een adres ingeschreven te zijn?

    Last and certainly not least, ben ik tot overmaat van ramp al jaren niet meer naar de huisarts en tandarts geweest.

    Schaamte en mijn buitenproportionele en soms irreële angst voor het mislukken van mijn poging weer een normaal en vooral gezond leven op te bouwen; hebben mij ervan weerhouden om eerder actie te ondernemen. Ik hoop dat iemand mij kan adviseren en wellicht coachen om hier doorheen en vooral uit te komen.

    Hopend op een aantal adequate antwoorden verblijf ik, met vriendelijke groet,

    Diana

  • naomi

    beste diana

    ik kan over bijna alles mee praten behalve op straat gezet worden nou ja een keer toen een kennis mijn huurgeld stal

    maar spullen uit mijn huis halen, nee hebben ze nog niet gedaan en hoop dat dat niet nodig is.

    wat dat betreft de postbank moet je de schuld hebben afgelost om verder kunnen gaan met je rekening dat doen ze gewoon.

    en ja jaren niet naar de dokter ken ik schuld nij agis

    maar de tandarts kun je gewoon gaan alleen je moet het meteen betalen of achteraf.

    wel verstandig om naar de tandarts te gaan want ben ook 5 jaar niet geweest en een helse pijn gehad en helse pijn bij de tandarts …

    de id kaart nee krijg je niet en je kunt nu een probleem hebben met inschrijven bij gemeente …

    heb ik meegemaakt bij een kennis, niet om je bang te maken.

    heb je een oude legitimatie bewijs ik hoop van wel

    want dan kun je aan tonen dat je een inwoner ben van nederland

    ja zo erg kunnen ze zijn dus doe je zelf een lol en ga naar sociale raadlieden en regel het je komt er zo nooit

    hoe lang schuld eisers zich melden als je je laat inschrijven is afhankelijk wat je doet, lening aanvragen zo hebben ze mij ook opgespoort

    maar als je hulp vraagt en je laat inschrijven heb je er weinig last van.

    als je je inschijft dan kun je een uitkering aan vragen en wellicht werk zoeken indien mogelijk.

    en over je huisgenoten jij kan aantonen dat je daar een kamer huurt bij wijze van.

    en dan gaan ze echt niet aan ander mans spullen zitten !

    ze zien liever geld van jou, hoe dan ook dus als je het ze kan aanbieden doen

    maar wel als je alles in een pakket heb en het laat regelen

    zo ben ik er ook vanaf gekomen de eerste keer en het brengt een hoop rust.

    en je kan weer een leven op bouwen.

    dus naar sociale raadslieden.

    daar krijg ik nu veel advies en hulp (goede hulp)

    om naar de stadsbank te gaan

    daar waar zij er zijn om te onderhandelen met de schuld eisers en een termijn van 3 jaar te regelen om je schulden af te betalen

    maar dan moet je alles in kaart brengen zelf en met behulp van evt sociaalraadslieden niet van de stadbank dat doen ze niet.

    echt niet makelijk want je word met alles geconfronteerd en echt leuk is het niet maar als je het een maal heb gedaan dan is de last van je af en wachten op de stadsbank over wat er gaat gebeuren

    nou ik hoop dat je hier wat aan heb !!!!!!

    mvg naomi

  • mathilda

    Indien je geen eigen woning hebt kun je wel een inschrijf/postadres van de sociale dienst krijgen. Zij hebben 1 adres voor mensen die geen vaste woon- en of verblijf plaats hebben, ga daar eens informeren.

    En inderdaad ik denk dat schuldhulp voor jou het beste is, maar je moet dan inderdaad alles op een rijtje zetten voor jezelf, hoeveel schuld bij wie enz.

    Kom op, je komt er echt wel stapje bij stapje, beetje bij beetje. Je hebt al onderdak, dan nu een adres (zie boven) van de eerstvolgende EUR 75 die je verdient maak je leg. bewijs, misschien is er ook een mogelijkheid dat je van de bijstand een gedeelte hiervoor krijgt.

    Heel veel succes

  • bigmama

    hallo via de soos kan je veel voor elkaar krijgen je kan je bij het leger delhels een postadres aan vraagen je kan een zwerfers uitkiring aan vraagen het is niet leuk zo maar je heb wat . meer geld dan 75e permaand je kan goed van rond komen als je slim bend kan je id kaart halen dan gkb gaan stap even de soos in buurt binnen hoop dat je er wat aan heb sucsses er mee