Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

advies gevraagd

  • liesbeth

    hallo allemaal,

    ik heb een doorlopend krediet van 8500,sta 2000 in het rood op mijn rekening en heb ook nog eens 2 creditcards waar ik zo'n 5000 nog aan moet betalen. uiteraard is dit alles met een enorme rente!!!

    dit alles door een stomme periode die ik nu achter me heb gelaten. maar nu…

    heeft iemand dit ook meegemaakt en kan mij advies geven?

    ik heb nu de kans om opnieuw te beginnen doordat mijn inkomsten zijn gestegen en ik niet van plan ben om nog verder te zakken. maar die rente knaagt aan me.

    ik denk er nu aan om een lening bij postkrediet te nemen en die al mijn schulden over te laten nemen. aangezien ze de eerste 3 maanden 2.4 rente rekenen en daarna 6.8! ik betaal nu bij de postbank 9.2 en creditcards weet iedereen wel denk ik!!!

    wat vinden jullie ervan want ik weet echt niet hoe ik moet beginnen!!!

    alvast bedankt!!

  • naomi

    wat je kan doen is een andere rekening openen en met de bank waar je rood staat meteen een regeling treffen

    en met de andere ook een regeling treffen

    je heb alles mooi in kaart dus regelingen treffen, willen dat niet ga naar sociale raadslieden en vraag daar wat het best kan doen

    zij zullen je schuldhulp aan bieden via de stadsbank !

    beste is wel om het eerst zelf proberen te regelen.

    wat beter niet kan doen is oplossen met een lening op lening !

    ik hoop dat je hier wat aan heb!

    gr naomi

  • liesbeth

    hoi naomi,

    je hebt gelijk dat een lening op lening niet de oplossing is,maar ik begrijp je berichtje niet helemaal! wat bedoel je precies met die raadslieden? en schuldhulp via de stadsbank? en bedoel je een nieuwe betaalrekening openen ofzo?

  • naomi

    nee je kan naar sociale raadslieden die gaan je helpen met een schuldregeling

    geen nieuwe lening maar een schuldregeling

    alles gaat op een hoop, de stadsbank gaat bekijken wat je aflossing vermogen is en daar op maken ze regelingen met de schuldeisers en gaan ze hier niet accoord dan kunnen ze gedwongen worden maar dat is in het ergste geval.

    vaak gaan ze wel accoord omdat ze toch geld willen zien en dat kunnnen krijgen op een betrouwbare manier voor de schuldeisers zijn ogen.

    en los je af gewoon via de stadsbank mooier kan het niet wezen

    je geeft het aan uit handen en een stuk minder stress

    en je kan rustig verder met leven met hoop zorgen minder

    gr naomi

  • liesbeth

    dankjewel voor je uitleg.

    weet je ook waar ik die stadsbank kan vinden,ik heb er nog nooit van gehoord!!!!

    en kost dat ook nog wat?

  • bigmama

    de gkb heet dat . help wel . ze zijn niet zo lief ik weet er alles van sucsses

  • Peter

    Liesbeth, je geeft te weinig informatie om tot een goed advies te kunnen komen. Mijn eerste opwelling: knip die creditcards maar door. Daar betaal je een bijzonder hoge rente op!

    Daarna is het denk ik het meest doelmatig om een overzicht te maken van je inkomsten en uitgaven, bezittingen en schulden. (zie www.nibud.nl voor hulpmiddelen daarvoor, maar een gewoon schrift met op de linkerbladzijde de inkomsten en op de rechterbladzijde de uitgaven, is al heel wat.

    Dan kijken hoe je bij de BKR ervoor staat. Als je dat allemaal gedaan hebt proberen te bepalen wat je zou kunnen terugbetalen, ga er daarbij van uit dat je zou moeten kunnen leven van de bijstandsuitkering die voor jouw situatie geldt, maar dan maal 90%. Het verschil tussen je echte inkomsten en het hiervoor bedoelde bedrag zou je beschikbaar moeten stellen aan je schuldeisers, al zou ik er zelf 50% (reserve) af halen.

    Pas als je dat allemaal gedaan hebt is het zinnig om bij de Gemeentelijke Krediet Bank een lening aan te vragen om je schulden te kunnen saneren.Je hebt wel gelijk dat je leningen die je nu hebt lopen een smak rente kosten!

    succes ermee

    peter

  • liesbeth

    bedankt peter!

    ik was er al aan begonnen maar je hebt nog wat zeer goede tips gegeven.

    bedankt!

  • judith

    Beste Liesbeth,

    je creditcardschuld is ‘t hoogst en het duurst dus ik zou beginnen met die af te lossen. Per stuk en met maandelijkse bedragen die passen bij je inkomen. Misschien kun je een baantje erbij zoeken, desnoods postbezorgen om ’ze zo af te lossen. Je doorlopende krediet en de schuld op je betaalrekening zou ik voor zorgen dat je in ieder geval niet verder in de schulden komt en dan per maand aan elk bijv. 10 of 25 euro aflossen. Tegen de tijd dat je creditcards zijn afgelost, heb je dat bedrag over om je andere schulden af te lossen.

    groetjes,

    Judith