Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waar kan ik hulp vinden??

  • wendy

    Hallo,

    Weet hier iemand waar ik echt betrouwbare hulp kan vinden??

    Ik zit behoorlijk in de problemen door schulden bij diverse instanties.

    Ik wil het graag opgelost hebben.

    Ik heb al eens via internet een aanvraag gedaan voor minnelijke schuldhulp.

    Zou dat toen ook krijgen. Na mijn hele verhaal uit de doeken te hebben gedaan (op papier) kreeg ik een toezegging van hulp

    Ik moest wel eerst even meer dan 500 euro overmaken en dan zouden ze voor me aan de slag gaan…

    Ik vond dat nogal verdacht… Heb het dus niet gedaan.

    Wie weet een BETROUWBAAR bureau of persoon die ik zou kunnen benaderen voor hulp.

    Kom hier alleen niet uit.

    Zou ook graag persoonlijk in contact zijn met iemand die mij met dit soort belangrijke zaken behartigt. Niet alleen via email etc.

    Via computer kun je toch nooit iemands situatie goed in beeld krijgen??

    Alvast bedankt voor de info!!

    Groetjes

  • naomi

    hoi wendy,

    lees mijn reacties op andere en daar kun je een hoop tips krijgen!!

    internet doe ik liever ook niet !

    ik heb zelf ook schulden en ben er ook mee bezig vandaar dat ik tips kan geven!

    ik hoop dat er wat aan heb

    gr naomi

  • Hans

    Een kennis, die een administratieve functie heeft, heeft vaak kennis genoeg om je te helpen. Daar zou ik eerst eens zoeken, voordat je met een kantoor in zee gaat.

  • Hans

    Humanitas doet ook aan schuldbemiddeling. Misschien dat je je daar eens toe kunt wenden, Wendy.

  • wendy

    Allemaal reuze bedankt voor jullie reacties!

    Ik ga hier zeker wat mee doen!

  • wendy

    Hoi Naomi,

    Ik zie dat je het in eerdere berichten hebt over raadslieden.

    Waar zijn die te vinden????

    Groetjes Wendy

  • Peter

    Wendy, iemand die vóóraf in zo'n situatie 500 euro durft te vragen??? Die durft!

    heb je al eens nagedacht over de gemeente, de sociale dienst, de sociaal raadsman, of het nibud.

    Ik wil je best - gratis - een uurtje helpen, maar.. je bent het beste geholpen als je je eigen broek op leert houden.

  • wendy

    Hoi Naomi,

    Ik heb je vorige reacties ook gelezen.

    Je schrijft over raadslieden.

    Waar zijn die te vinden?

    Groetjes

  • wendy

    Hoi Peter,

    Ja het zijn zogeheten bemiddelingsbureau's die hier op internet te vinden zijn…..

    Ik vertrouw het dus niet helemaal omdat ik nog niet eens iemand aan de telefoon heb gehad of niets. Alleen een brief met dat ze me willen helpen en of ik even 568.53 euro wil overmaken.

    Dan gaan ze volgens hun de schuldeisers aanschrijven en kijken of er een regeling te treffen valt.

    Vind het erg vreemd.

    Ik zal ook eens in de gemeente gaan kijken (net wat je zegt bij maatschappelijk werk ofzo)

    Het vervelende vind ik bij dat soort instanties dat je zo lang moet wachten tot je geholpen wordt. Heb gehoord en gelezen dat het jaren kan duren voordat ze daadwerkelijk voor je aan de slag gaan.

    Daar worden de schulden die nu openstaan alleen maar groter door lijkt me.

    Ik wil er zo snel mogelijk vanaf zien te komen en schoon schip maken.

    Maarja…. wie niet….

  • Peter

    zo snel mogelijk, is een loffelijk streven en ook het beste. Maar…. het moet wel reeel zijn allemaal wat je denkt te doen. Als je je doelen te krap stelt, dan mislukt het en dan “val je om” Vroeger, toen ik nog bij de Sociale Dienst in Alkmaar werkte waren de sociaal raadslieden maatschappelijk werkers, die door de Dienst werden ingezet om mensen met raad en daad bij te staan. Uiteindelijk moet je het allemaal toch echt zelf doen.

    Wel kun je - bijvoorbeeld met behulp van nibud boekjes een goede begroting en budgettering maken, zodat je zelf inzicht in je situatie krijgt. Belangrijk: “HAALBARE DOELEN”. Schuldeisers willen onderhands ook nog al eens accoord gaan, als je ze van de echte situatie op de hoogte stelt. Elke keer dat ze weer tijd en energie in jou moeten steken kost hen tenslotte ook tijd en dus geld. >> ken je eigen financiëlem situatie en doe ze dan schriftelijk - allemaal tegelijk - een redelijk voorstel!

    Als ik al deze shit zie, zou ik alle lezers van het forum graag willen helpen, met tijd en raad en daad, maar…. ik moet ook nog een beetje werken. Anders moet ik straks mijn eigen schulden “saneren”.

    succes

    peter van setten