Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

veel schulden

  • kim

    hallo allemaal,

    ik heb in totaal voor 14000,- euro schuld bij een postorderbedrijf,2 creditcards en een doorlopend krediet. nu wil ik alles door (bijv postkrediet of lenen.nl) over laten zetten zodat ik iets minder rente betaal. wat al gauw weer een hoop scheelt in dit geval.

    kan iemand mij vertellen of ik hier goed aan doe?

    bedankt alvast!

  • Peter

    dat kan je niet zomaar zeggen Kim. Wel weet ik dat doorlopend krediet vaak goedkoper is dan de 2 andere leenvormen die je noemt.

    Het goedkoopst zou zijn dat bijvoorbeeld familie of vrienden, die je vertrouwen recht van 2e hypotheek geven op hun woning of zo, dan leen je heel veel goedkoper en kan dat inderdaad gemakkelijk een procent of 10 - per jaar - schelen op je uitgaven aan rente.

    Je moet kijken naar de leningsvoorwaarden, voordat je stappen gaat ondernemen. Zelf heb ik geld geleend op mijn huis (goedkoop) en sta ik wel eens rood op mijn visa card. Een maand vergeten te betalen en flops…. daar gaan weer enige euro's bij een krediet van bijna niks.

  • kim

    dank je peter.

    ik heb met postkrediet gesproken om alles over te nemen en hoor morgen of dat gaat. tis nog veel maar in iedergeval goedkoper dan wat ik nu aan rente kwijt ben. en ik hoef niet meteen ja te zeggen,ben dus volop aan het zoeken voor een andere betere oplossing.

    heb de stadsbank gebeld maar kreeg een antwoordapparaat. waarschijnlijk op vakantie.

    ik struin dus steeds deze site af in de hoop op een goede oplossing.

    wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die in de shit zit.

    en wendy,volgens mij zitten wij een beetje in dezelfde situatie dus als ik een oplossing weet of een goede tip zal ik het hier meteen melden.

    bedankt allemaal,

    groetjes kim

  • wendy

    Ja Kim zoals ik het lees wel ja….

    Maar is het wel verstandig om je te laten misleiden door de reclame van het oversluiten.

    Lees aub de kleine lettertjes ontzettend goed!!

    Meestal bieden ze je een lage rente maar geldt deze maar de eerste 12 maanden. Daarna is de rente nog hoger dan bij een normaal krediet.

    Dus Kim lees de contracten aub eerst heel goed door. En echt de kleine lettertjes lezen.

    Ik kan me niet voorstellen dat men je leningen aanbiedt zonder dat ze er zelf beter van worden.

    Veel van deze reclames zijn misleidend.

  • Peter

    Altijd doorvragen! Niet snappen en vragen stellen is nooit erg, maar niet snappen en toch tekenen is gewoon dom!

    Elke financier wil beter worden van een lening,dat lijkt me ook logisch, maar er zijn echt wel verschillende rentepercentages!!

    Bedenk daar maar wel bij: van die grote “goedkope” geldverschaffers, die tegen Prime Time kunnen adverteren met “gratis en goedkoop” >>> 2x opletten!!

    De consumentenbond geeft een geldgids uit, die ligt vaak bij de plaatselijke bieb. Daarin kan je vergelijken en uitzoeken wie er goedkoper en wie er duurder is. De vereniging voor consument en geldzaken kan je ook meer inzicht geven, ze lossen je probleem niet op, maar als je er meer van snapt.. dan helpt dat toch ook.

    Ik vind de meeste financiële producten ook niet echt duidelijk en dan druk ik me nog vriendelijk uit. Is postkrediet echt goedkoop???? Aan de andere kant, 14.000 euro bij WEhkamp of een andere postorderaar is heel erg duur. Wist je dat een groot deel van de winst van dat soort bedrijven uit rente op leningen komt? >> percentages tot 20% en daarboven bestaan dus echt! Daar zou best wel meer aandacht aan gegeven mogen worden.

    De goedkoopste oplossing - maar je moet hem wel hebben - je ouders vragen een extra hypotheek te geven op hun woning en dat geld gebruiken om alle leningen in 1 klap af te lossen, maar…. ik heb gemakkelijk praten.

  • kim

    die mogelijkheid heb ik helaas niet,mijn vader was al gestorven en vorige maand mijn moeder ook nog eens! verder is er ook geen eigen huis en niemand die ik het kan vragen.

    postkrediet blijkt inderdaad niet goedkoop te zijn en heb gelukkig ook niks met ze getekend. ben gewoon overal informatie aan het vragen om te kijken of er een goede mogelijkheid is voor mij. postkrediet beloofde 2.4% maar blijkt 8.4% te zijn. toen ik ze zei dat ik dat nu ook betaal bij de postbank en vroeg om bijv alleen de creditcards te doen vertelden ze me dat het dan wel een (nog!!!) hoger rentepercentage zou worden! dat is dus helemaal niks. en de stadsbank,enfin dat kunnen jullie hierboven op dit forum vinden. denk dat ik maar eens een nieuwe topic moet beginnen!!!

    zoals ik in mijn andere bericht al schreef, ik zal mijn broekriem nog iets strakker aan moeten trekken en elke cent die ik overhou afbetalen en dan als eerste aan die dure creditcards. ik heb in iedergeval nog het ‘geluk’ dat ik KAN afbetalen,maar ik baal zo van die hoge rentes! maar ja,ik heb er zelf om gevraagd!

    bedankt weer voor jullie antwoorden!

    groetjes kim

  • Onbekende

    Kim bedenk bij geld lenen altijd aan het doorsimpele feit dat geld het product is van banken en financiers en daar aan verdienen of willen verdienen!

    Dit zegt al alles, waarom komen juist nu in deze tijd, nu het economisch wat zwakker is, zo veel van die adviesbureaus voor geldleningen.

    De mensen zitten omhoog en weten zichn op een geggeven moment geen raad meer en gaan dan toch lenen en……. vul dat zelf maar in.

    Ja, inderdaad tegen een te hoge rente!

    Mogelijk is in jou geval mischien schuldhulp aanvragen, kijk eens op nooit meer rood!

    Ga vrijblijvend eens praten!

    Heel veel succes!!!