Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

stadsbank

  • kim

    nog een vraag!! zou de stadsbank mij ook helpen (zie vorig bericht)? ik kan wel aflossen dus het is niet zo dat ik mijn schulden niet kan betalen maar wil gewoon van die hoge rente af zodat ik iets meer over houd eind van de maand. dat is nu dus helemaal niks!

    en als ze helpen kan ik dan ooit nog wel gebruik maken van een creditcard of kom ik op een soort van zwarte lijst?

    nogmaals bedankt!

  • Hans

    Waarom zou je dan nog een creditcard willen?

  • kim

    liever niet natuurlijk. maar stel dat ik er ooit weer 1 zou willen. wij gaan elk jaar naar amerika en daar is het toch wel handig.

  • Hans

    Elk jaar naar Amerika?

  • kim

    tja,je hebt mensen die 1000 euro in het hoogseizoen uitgeven voor een reisje naar spanje en je hebt mensen die voor nog geen 300 euro naar florida vliegen

    en het geluk hebben dat ze familie daar hebben.

    weet je ook antwoord op mijn vraag toevallig?

  • Hans

    Nee, weet ik niet. Ik kan me voorstellen, dat ze bij het BKR naar huidige schulden kijken en naar je manier van aflossen bij reeds afgeloste schulden.

  • naomi

    als je geholpen word door de stadsbank krijg je de zwaarste code

    dus zwart

    en mag 8 jaar niks maar daarna kun je weer een normaal leven tenzij

    http://www.schuldenvrijleven.nl/

    dit heb ik gezien

    maar waarvoor wil je een creditcard je maakt schulden

    je geeft geld uit die je niet heb of attands nog niet !

    dus ……

    kijk daar maar even

    gr naomi

  • Hans

    Omdat ze in Amerika waarschijnlijk niet kan pinnen zoals in Europa. Ze doet er dan wel verstandig aan een creditkaart te nemen, waarop je van tevoren kunt sparen.

  • kim

    bedankt voor jullie antwoorden!

    en nogmaals,ik WIL niet weer een creditcard maar ik wil gewoon weten wat de mogelijkheden zijn. ik dacht dat een stadsbank een gemeentelijke instelling was waar ik evt mijn dure leningen veel goedkoper door zou kunnen laten overzetten. maar als ik daarvoor op een zwarte lijst kom 8 jaar lang is dat in mijn situatie niet wenselijk.

    dus de broekriem nog wat strakker aantrekken en afbetalen!

    in iedergeval bedankt voor het meedenken!

    groetjes kim

  • Peter

    Ik heb nog nooit gehoord van zo'n zwarte lijst en 8 jaar lijkt me nogal stug. Als je echt niet aan je verplichtingen kunt voldoen, buiten je schuld om, dan is er toch ook nog de WSNP wet schuldsanering natuurlijke personen? Als je daar een beroep op doet en in aanmerking komt voor ondersteuning, dan word je weliswaar onder curatele gesteld en moet je het minimaal 3 jaar krap aan doen, maar….. als dat je lukt ben je er daarna ook helemaal van af!!! Alle je schulden verdwijnen dan.

    Ik ken van dichtbij iemand die een aantal jaren, door een wurgcontract wat ze wel getekend had, aan een dikke schuld bij een bank vastzat. Nu. 4 jaar later is de schuldperiode achter de rug en is ze weer vrij.

    Dus… zwarte lijst en 8 jaar???? kweethetniethoor