Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Doorlopendkrediet

  • Freek

    Hallo allemaal,

    Ik sta 3500 euro rood bij de bank, dat is ver over mijn limiet, nou wil ik hiet graag vanaf voordat de bank incasso procedures begint te starten, ik bezit een eigen huis en heb een vaste baan, is het nou ook mogelijk om een doorlopend krediet te nemen?

    Mvg,

    Freek

  • wendy

    Dat is mogelijk maar zou ik niet doen. Dat is het ene gat vullen met het andere gat.

    Ik zou een brief schrijven naar de bank.

    Meestal gaan ze daar mee akkoord. Ze willen ook hun geld hebben en als het om dit bedrag gaat en je een vaste baan hebt zullen ze niet moeilijk doen als je met een redelijk voorstel komt.

    Je kunt dan met een aantal maanden zuinig leven je tekort hebben aangevuld.

    Een doorlopend krediet zit je veel langer aan vast.

  • tom

    Ik heb hetzelfde probleem alleen sta ik 1800 rood, hoe los je zoiets op met een bank?

    Ik heb een negatieve bkr dus lenen zit er zowiezo niet in

  • Peter

    Deze keer ben ik het niet helemaal met Wendy eens. Als de overwaarde van je woning voldoende is, en er is een hogere inschrijving dan je geleend hebt, dan kan het de moeite waard zijn om te kijken of je hier nog een extra opname uit zou kunnen doen.

    Dat kan ook met een onderhandse akte, die dan wordt opgesteld door de bank.

    Alternatief kan ook nog zijn een 2e hypotheek op je woning. Dat is eigenlijk alleen maar nuttig als de schuld een langere looptijd heeft, want vaak moeten er taxatiekosten en notariskosten worden gemaakt.

    Vandaag kon ik nog lenen tegen 3,2%. Weliswaar is dat dan een variabele rente, dus kan elke dag anders zijn, maar dat is in elk geval altijd een lagere rente dan debet staan op je betaalrekening (duur!) en een doorlopend krediet is ook (te) duur.

  • Lonneke

    een nieuwe lening afsluiten om schulden te kunnen inlossen lijkt mij toch niet echt verstandig hoor.

    kijk eens opnieuw naar alle spullen die je in de loop der jaren in huis hebt verzameld. verkoop boeken, huisraad, weet ik veel wat nog meer. misschien dat je daarmee alles bij elkaar toch ook al gauw 750 euro kan verdienen!

    bijbaantje is ook een idee, kan zelfs vanuit huis hoor.

  • beachy

    Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, je spullen verkopen. Ik heb ook de nodige spullen te koop staan, maar als er geen kopers zijn valt er ook niks te verdienen.