Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoge schulden

  • jacky

    Halllo schuldenaars,

    Ben net gescheiden als partner en de regeling die getroffen is:Geheel overname van schuld(40000) euro, maar geen kinder alimentatie (kind is 2 jaar)Momenteel betaal ik gedurende

    15 jaar 200 euro rente pm tegen 7.2 rente op jaarbasis, maar geen aflossing.Tevens betaal ik 80 euro pm aan een levensverzekering ook gedurende looptijd.Hiermee denkt men het verschuldigde bedrag te kunnen betalen aan het eind van de looptijd.Een vorm van beleggen, dus geen garanties! Ik moet er wel bij zeggen dat er enige ruimte is voor aflossing, maar dan blijft er niet veel voor mezelf over.Uiteraard voel ik er weinig voor om af te lossen, of alleen rente te gaan betalen zonder garanties. Nu zijn er mogelijkheden via schuldhulpverlening of schuldsanering.Wie heeft daar ervaring mee? Ook zou ik evt bij fam.kunnen lenen d.m.v een 2e hypotheek.Wie heeft daar ervaring mee, wat zijn dan de voordelen?

    Bedankt,

  • poohtje

    ik denk dat het niet veel uitmaakt, je zult moeten blijven betalen. of je het nu via familie of schuldsanering doet. persoonlijk zou ik kiezen voor sanering. je bent er dan het snelste vanaf .

    groetjes

  • Flippo

    Hoi Jacky,

    Ik vertrouw die constructie niks niet. Met 80 euro per maand in 15 jaar 40.000 euro aflossen daar is meer dan 12% rendement per jaar voor nodig, nog los van het afdekken van overlijdensrisico. Verder heb je met 40.000 euro en 7,2% rente maandelijks geen 200 maar 232,43 euro nodig. (enkel rente) Ik denk dat je met minstens 20 duizend euro restschuld blijft zitten na 15 jaar fors betalen.

    Als je je hypotheek kunt verhogen en daarmee je andere schuld verklijnen moet je dat doen!

    Het doorlopend krediet is volgens mij de beste oplossing voor schulden die niet bij je hypotheek op kunnen. Bij Ohra staat de rente nu op 5,96%. Het doorlopend krediet is flexibel, je kunt elk moment extra aflossen en opnemen en je kunt direct alles aflossen met een nieuw doorlopend krediet bij een andere bank als je een lagere rente kunt vinden.

  • D. Willems

    Mijn voorstel, probeer schuldsanering. Het is drie jaar broekrien strak (want ze gaan kijken wat je maximaal kan aflossen vanuit een bijstandsinkomen) maar dan ben je er binnen 3 jaar gegarandeerd van af. Dus heb je een minimaal al een jaar een vaste baan stap af op het GKB. (Let wel, je krijgt een aantekening in BKR dus voorlopig kan je met leningen etc. dan geen kan op.)

    Ik spreek uit ervaring dus misschine kan ik je nog wel wat tips geven.

    Wil je meer weten mail je dan even terug.

    Succes

    Desiree

  • anoniem

    Hoi,

    Als je ex een bijstandsuitkering krijgt, wordt het allementatiebedrag op haar uitkering gekort ongeacht jullie afspraak. Bij zo'n hoge schuld zou ik niet langer twijfelen en schuldhulpverlening aanvragen bij je gemeente. Als alle schuldeisers accoord gaan ( dus 100% ) kun je over 3 jaar schuldenvrij zijn! Alles beter dan 15 jaar betalen en niet weten of dan alles is afgelost. Als dat niet lukt vraag je gewoon WSNP aan. Dit is vele malen erger maar het vrij te laten bedrag en de 3 jaar blijven hetzelfde alleen wordt je strenger in de gaten gehouden en komt er een rechter aan te pas.

    Je hebt afgesproken geen allimentatie te betalen en je bent nu alleen dus moet je makkelijk van een bijstandsniveau kunnen rondkomen.

    Wij zitten inmiddels anderhalf jaar in de WSNP met een gezin met 2 pubers dus als wij het kunnen, moet jij het ook kunnen.

    Veel succes!