Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

creditcards etc.

  • carla

    Hallo allemaal,

    Ik heb net als veel anderen een doorlopend krediet,wehkamp,en nog 2 creditcards.

    ben nu dankzij de vele goede tips op dit prikbord bezig om alles in kaart te brengen. nu wil ik graag alles bij 1 bank onder brengen omdat het dan overzichtelijker is en ik verwacht dan wat minder rente te betalen.

    ik ben nu bij de postbank daar wordt ook iedere maand mijn salaris op gestort. (en daar heb ik ook een doorlopend krediet,een creditcard en een negatief saldo!)

    is het verstandig om naar bijv de sns bank te gaan en proberen of ze alles over willen nemen. of juist alles bij de postbank als de rente daar minder is? of zijn alle banken een beetje hetzelfde qua rente% ?

    en heeft iemand ervaring hiermee of ze dit uberhaupt wel doen?

    ik betaal alles netjes af. hoewel af en toe op het laatste nippertje!

    ik hoop op wat goede tips!

    alvast bedankt!

  • anonym

    Hallo,

    Ik heb zelf helaas een minder rooskleurige schuldensituatie, maar heb hierdoor ook geleerd hoe de banken reageren als je een financieele dip krijgt.

    Ik denk dat je eens contact moet opnemen met PrimeLine in Den Bosch. Zij zijn schappelijk en bereid in slechte periodes regelingen te treffen, die daarna uiteraard wel moeten worden betaald, maar er staat niet gelijk een deurwaarder aan de deur.

    De postbank was mijn hele leven mijn bank, maar bleek de slechtste partner toen ik mijn werk verloor en twee maanden niet kon betalen. Zij proberen je direct echt tot de grond te ruiineren. Opletten dus

    Succes

  • eurootje

    Carla, je moet op www.fx.nl even diverse aanbieders vergelijken.

    Het maakt helemaal niet uit of je een andere bank kiest voor een lening

    als je zelfs je debetstand kan inlossen bij de Postbank en daar je salaris gewoon laat storten is er niks aan de hand. Ik neem aan dat daar je betalingsverkeer laat plaatsvinden.

    succescarla schreef:

    >

    > Hallo allemaal,

    > Ik heb net als veel anderen een doorlopend

    > krediet,wehkamp,en nog 2 creditcards.

    > ben nu dankzij de vele goede tips op dit prikbord bezig om

    > alles in kaart te brengen. nu wil ik graag alles bij 1 bank

    > onder brengen omdat het dan overzichtelijker is en ik

    > verwacht dan wat minder rente te betalen.

    > ik ben nu bij de postbank daar wordt ook iedere maand mijn

    > salaris op gestort. (en daar heb ik ook een doorlopend

    > krediet,een creditcard en een negatief saldo!)

    > is het verstandig om naar bijv de sns bank te gaan en

    > proberen of ze alles over willen nemen. of juist alles bij de

    > postbank als de rente daar minder is? of zijn alle banken een

    > beetje hetzelfde qua rente% ?

    > en heeft iemand ervaring hiermee of ze dit uberhaupt wel doen?

    > ik betaal alles netjes af. hoewel af en toe op het laatste

    > nippertje!

    > ik hoop op wat goede tips!

    > alvast bedankt!

  • eurootje

    Ik hoor dit wel vaker, en het verbaast me enorm…

    Als je al zo lang een klant bent van de Postbank en dan zo behandeld wordt!

    Ik heb ook al meerdere akkefietjes gehad met ze en ze zijn inderdaad niet schappelijk. Wat dat betreft ben je bij een zakelijkere bank aan het betere adres maar ja..

    Ik denk dat de Postbank zoveel klanten heeft (tis nu eenmaal een echte volksbank) dat ze het echt niet kan schelen wat er met jou gebeurd. Aan klantenbinding doen ze volgens mij niet.

    Vreselijk..

  • jacky

    Leen nooit bij instansies zoals Prime Line! Misschien helpen ze je goed, maar uit eigen evaring tegen een zeer hoge rente. Minimaal 12 procent of hoger…

    Probeer bij de direktbank, daar heb ik ook mijn lening lopen, tegen 7,2 procent constant.En ze zijn nog vriendelijk ook!

    Succes ermee,

  • Peter

    Banken met elkaar vergelijken is zinvol, maar niet gemakkelijk. Uiteindelijk willen ze gewoon aan je verdienen, daar bestaan ze namelijk van. Als jij wat “te bieden” hebt dan kunnne ze wellicht wat voor je doen, maar ik verwacht daar niet al te veel van.

    Ik denk dat je moet proberen niet meer te kopen met een credit-card, een gewone pin-pas is toch ook prima als je geld uit de muur wilt halen? Dat kost in elk geval minder. Misschien kan de concumentenbond, het nibud, de vereniging consument en geldzaken of humanitas je wat verder helpen.

    Maak op basis van je huidige vaste salaris een overzicht van vaste uitgaven. Dan kan je ook bepalen wat je over zou moeten houden. Daarmee kan je dan bepalen aan welke verplichting je - voor het aflossen van een lening - kan voldoen. En met die informatie gewapend benader je een paar banken. Want ik ben wel met je eens dat 1 totale schuld met 1 vaste maandelijkse aflossing beter is

    succes

    peter

  • tja

    Nou ja, wel als je een echte loyale klant van ze bent…Tot mijn verrassing kreeg ik vandaag een aanbieding omdat ik en telebankier en de hypotheek bij de Postbank heb, en daarnaast gereserveerd geld regelmatig overboek naar de gekoppelde Postbank spaarek (bijv voor een week, trek je toch nog wat rente) De Postbank heeft voor mij de Loyaal Spaarrek, met 3.3 % rente, jawel…Ben diep ontroerd…

    Maar herinner me goed hoe 16 jaar geleden toen bij een inbraak alle girobetaalkaarten gestolen werden, we een heleboel gedonder met de Postbank kregen, het duurde een jaar voor we alles in orde hadden. Ook van de gestolen dagafschriften kregen we pas gratis kopien terug toen we het “hogerop”zochten. Ze wilden ons een flink bedrag voor de afschriften laten betalen. We waren toen een stuk armer dan nu, dat zal wel schelen…

  • kirsten Mv zoë en fay

    Ze rekenen wel 21% rente.

    Nicole

  • prikbordfan

    Primeline schappelijk? dat was dus de grootste fout van ons leven…

    Over een 8 maanden zijn we er dan gelukkig van af….

    Primeline dus nooit doen!!

    ALs je kijkt naar de kosten….

  • Bodosan

    Beste Carla,

    Ik verbaas me een beetje over al die creditkaarten. Wat is er mis mee om een aantal op te zeggen? Dan hoef je ook niet alles onder te brengen bij een bank.

    In ieder geval creëer je voor jezelf een riskante financiële situatie. Daarbij is deze wijze van betalen erg vaag (zeker met meerdere kredieten) waardoor je al gauw het overzicht verliest. M.a.w. eigenlijk allen maar geld opnemen voor de portemonnee en daarmee zoveel mogelijk betalen. Dan zie je ook duidelijker wat je uitgeeft.

    Succes Bodosan