Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Particulier Financier Gezocht

  • anonym

    Gezocht: Lening 20.000 tegen 10%

    Om al mijn zeer hoge credit card schulden samen te vatten heb ik dringend een lening nodig die ik kan betalen. Maandlast van de credit cards is zeer hoog. Banken staan niet in de rij omdat ik de schuld heb, waar ik niet van af kom omdat ik net de rentes kan betalen.

    Gezocht dus particulieren die meer willen verdienen op hun geld dan de 3% die een bank ze geeft. Zij blij en ik blij.

    Graag reacties

  • jacky

    Je maakt weinig kans, maar je zou het eens binnen de familie kunnen vragen die het bedrag kan missen en tevens onroerendgoed bezitten.Vraag of ze bereid zijn om een 2e hypotheek af te sluiten.Wel moet je zeker weten dat ze geen aanspraak maken op het geleende bedrag.Ook is het verstandig om dan een aanvullende levensverzekering af te sluiten.Vraag zulke bedragen nooit aan wildvreemden!

    Succes ermee,

  • Peter

    Dag Anoniem

    volgens mij is dit niet de bedoeling van deze site. Het is mooi dat je op voorhand al bereid bent 10% rente te willen betalen, maar…. is de aangewezen weg niet gewoon een bank??

    Verder geef je eigenlijk heeel erg weinig informatie over de situatie, dus zo kan ik er in elk geval weinig over zeggen.

    Ik denk maar zo: als je nu al zeer hoge credit-card schulden hebt, dan heb je denk ik een probleem. Dat klinkt misschien eigenwijs, maaar… knip die dingen dan door! dan kan je ze ook niet meer gebruiken en lopen je schulden in elk geval niet verder op. Probeer daarna met al je schuldeisers haalbare afspraken te maken, op basis van je inkomsten. En daar bedoel ik dan wel echte inkomsten mee, niet “misschien-inkomsten”

    Wat Jacky bedoelt met het afsluiten van een levensverzekering begrijp ik niet helemaal. Als hij bedoelt dat jij je zou moeten verzekeren tegen arbeids-ongeschiktheid of overlijden, om de uitkering op die polis dan als onderpand aan je geldverschaffer te geven, ja daar snap ik wel wat van. Maar…. heb je daar dan wel geld voor beschikbaar.

    Verder ben ik het helemaal met hem eens. Lenen maakt afhankelijk en waarom zou een wildvreemde aan jou willen lenen??? En waarom zou jij dat moeten willen??

    Spijtig genoeg heb ik geen ander bericht dan zo vaak: Eerst uitzoeken hoe het komt, beginnen met die cards NIET MEER te gebruiken, ook niet meer kopen op afbetaling of zo'n handige lease-auto. Geld lenen kost geld

    succes ermee

    peter

  • anonym

    Beste Peter,

    Deze site is niet hiervoor. Akkoord. Banken zijn om te lenen. Akkoord. Alleen als je je probleem kan oplossen met een centralisatie van de schulden, maar de banken dat liever niet doen………………

    Ik heb al mijn cards reeds geretourneerd aan de banken en probeer afspraken met hen te maken. Het probleem is echter dat iedereen gewoon wil dat je blijft doorbetalen en slechts enkelen openstaan voor een redelijke regeling.

    In principe zou ik met het genoemde bedrag alle credit cards kunnen inlossen. Dan zou een een aflossing gewoon correct en haalbaar betaald kunnen worden. Familie heb ik nauwelijks en die ik heb staan er niet voor open. Ik weet uit mijn werksituatie dat er mensen zijn die veel geld hebben en er niets mee doen en vinden dat de banken te weinig rente betalen, vandaar dat ik hier nog een mogelijkheid zie.

    Het is nl. zo dat als ik de rekening gecentraliseerd heb en correct betaal, dan kan ik wel weer bij een bank het bedrag lenen.

    Het is ook zo. Een huiseigenaar kan skyhigh lenen. Echter als je een schuld hebt en een huis zou kopen en de schuld in de hypotheek zou will onderbrengen om dan minder aan je schuld te betalen door de gunstigere rente en de spreiding, is dit niet mogelijk. Conclusie is dat de banken gewoon hun rente willen vangen en niet geinteresseerd zijn in het helpen in een moeilijke situatie, terwijl dat wel in hun belang kan zijn.

    Ik woon niet meer in Nederland, dus kan niet naar de kredietbank gaan. Dus als er nog mensen instellingen kennen die wel lenen in bovenbeschreven situatie, laat mij het dan weten.

    Rik

  • jacky

    Hallo

    Ik begrijp je frustatie en onmacht, maar dit is niet de oplossing.

    ik snap ook niet dat je in het buiteland bent, als je eerst hier de

    problemen moet oplossen.Vraag via de gemeente een gesprek

    aan voor schuldhulpverlening, Zij kunnen je situatie deskundig

    beoordelen.Maak voor jezelf een administratie voor alle in en

    uitgaven, vaste lasten en schulden.Zo maak je in ieder geval een

    serieuze indruk voor bereidwilligheid.Wees eerlijk voor jezelf en

    ga ervoor! Schaam je er niet voor, je moest eens weten hoeveel

    mensen schulden hebben…je kan pas schoon schip maken als je

    dit eerst oplost.Vraag ook of je evt in aanmerking komt voor schuld-

    sanering, dan kunnen zei in iedergeval incasso"s tijdelijk stopzetten

    zodat je weer even tot adem kan komen.

    Succes en veel wijsheid

  • Onbekende

    Hallo creditcaard gebruiker,

    Jackie heeft gelijk, vraag jezelf eens af waarom een wildvreemde in jouw moet investeren en welke garanties kan jij geven. Dat is namelijk het punt waar het om gaat, iedere financier wil graag zekerheden en die bied jij zeker niet, jij kan zeer waarschijnlijk niet met geld omgaan en dat zal een financier weerhouden geld in je te steken via een lening, jij boiedt wel een hoger rentepercentage, maar hoe zeker is dat allemaal!

    Ga ook niet met al je financiers/crediteuren een afbetalingsregeling aan, dat werkt je meestal verder in de schulden. De aangewezen weg is inderdaad schulsanering of schuldbemiddeling aanvragen.Er zijn genoeg zeer goede bedrijven en instellingen waar je terecht kan.Nooit meer rood; schuldenwijzer, SVF nederland enz

    Probeer dat maar eens!!

    Veel succes en ik hoop dat er uit komt!

  • tja

    Ik heb zowel binnen schoon- als eigen fam hier slechte ervaringen mee, lenen binnen de fam. Binnen eigen familie leenden ouders aan volwassen kind (namen na de scheiding een deel van de hypotheekschuld over zodat kind in het huis blijven wonen). Maar het resultaat was dat ouders weer op die manier zeggenschap kregen over hun volwassen kind, want ze wilden natuurlijk aflossing en gingen fin handel en wandel van kind na.

    Binnen schoonfam leenden volwassen schoonzusters bij hun verstandelijk gehandicapte zus. Betalen nooit terug, want “zij heeft het geld toch niet nodig”. De aard van haar handicap brengt met mee dat zij inderdaad het geld ook nooit zal opeisen.

    Je kunt hier natuurlijk je eigen mening over hebben, maar ik denk dat er aan lenen binnen de familie ook een (anderssoortig) “prijskaartje” hangt. Een verstoorde verhouding krijg je niet zomaar goed. Met een bank kun je een zakelijk contact onderhouden. En aflossen moet je toch ooit. Tenzij je doet als mijn schoonzusters….

  • poohtje

    zit wat in, maar van de andere kant kun je ook helemaal op papier vast laten leggen

    hoe de aflossingen en tegen welk rente-percentage het word betaald.

    helemaal legaal en wettelijk bindend. het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat er ook afgelost wordt , de familie doet dan ook al de moeite om te helpen , dan is het minste wat je kunt doen … aflossen.

    mocht de familie zich met je leven gaan bemoeien (wat ik me ook kan voorstellen, ze lenen geld om JOU uit de schulden te halen, en willen natuurlijk graag ook het eigen geld weer terug krijgen) kun je natuurlijk ook aangeven dat dat de bedoeling niet is.

    als je zoiets gewoon vast laat leggen heeft de geld verstrekkende partij altijd wat meer zekerheid.

    groetjes

  • tja

    Nou, het ging gelukkig niet om mij, hoor. Om een zus. maar evengoed vervelend, want gedrag laat zich niet altijd in regels vastleggen als je ouders en dochter bent. vandaar dat ik terughoudend ben met adviseren tot een lening binnen de familie.

    En wat de schoonfamilie betreft: het moge duidelijk zijn dat ik lenen bij een verstandelijk gehandicapte, en dan niet terugbetalen verwerpelijk vind.En dan druk ik me nog zachtjes uit.

  • poohtje

    het maakt me ook niet uit over wie dat het gaat, ik spreek dan uit eigen ervaring. mijn ouders hebben mij ook geholpen. ze bemoeien zich niet met wat ik doe. we hebben wel alles op papier vast laten leggen, dat was wel een voorwaarde. ik heb er geen problemen mee, ik snap best dat ze zo wat meer zekerheid hebben.

    en misschien ligt het eraan waarom je zus al die schulden heeft. ik heb ze overgehouden bij de echtscheiding, en dit was de enige mogelijkheid om een huis te kunnen kopen. ik vond het heel vervelend om ze het te vragen, maar ben van de andere kant blij dat ik het heb gedaan.

    zo zie je maar, dat elke situatie anders is.

    over het lenen bij gehandicapten, ben ik het voor 100% met je eens, dat zou niet mogen.

    groetjes