Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mooi het haasje...

  • Carlos

    Een aantal jaren terug had ik schulden (op zich niet eens zo'n hoog bedrag, was iets van € 4500,-) en er was een moment dat ik een paar maanden even niets kon terugbetalen. Behoorlijk vervelend, want de bank liet zelfs loonbeslag leggen om de achterstand in te halen. Maar na een tijdje lukte me het toch weer bij te lopen en ik betaalde sindsdien keurig mijn maandelijkse bedragen.

    Inmiddels zijn we een paar jaar verder en na een spaarzame inhaalslag ben ik sinds een jaar schuldvrij. Het lukt me zelfs om wat te sparen!

    Alleen heb ik nu plannen om een huis te kopen, maar dat kan ik mooi vergeten… Ik sta met een negatieve aantekening vermeld bij het BKR; door die ene keer achterstand van toen heeft geen bank vertrouwen meer in mij. Het duurt nog zeker 5 jaar voordat ik mijn vermelding bij het BKR kwijt ben en dan is het nog maar de vraag. Een bank gaat er gewoon keihard vanuit dat als het je niet lukt om € 4500,- behoorlijk terug te betalen, je zeker geen hypotheekbedrag veilig kan terugbetalen. En misschien hebben ze wel gelijk ook…

    Ondanks je geldzorgen, zorg ervoor dat je nooit een betalingsachterstand oploopt, want je verleden blijft je volgen!

    Groet, Carlos

  • tja

    Heb je de mogelijkheden van bezwaarprocedure tegen BKR o,id al onderzocht ? Je zult je dan misschien moeten bewijzen,maar dat lijkt me logisch. Ik weet het fiijne er niet van, maar kijk eens op de site van BKR. Niet geschoten, altijd mis.En anders blijft het 5 jaar huren,tja

  • Carlos

    Dag Tja,

    Bedankt voor de tip, ik zal het eens nakijken. Maar volgens mij zal het niet makkelijk worden.

    Je staat er nog meer bij stil hoe schandalig al die leencommercials op TV momenteel zijn. Dat mensen worden verleidt om leningen af te sluiten voor dingen die ze eigenlijk helemaal niet nodig hebben, en dan in deze tijd. Je weet niet half hoe kwaad ik me daarom kan maken, en helemaal dat er een regering is die hier totaal niets aan doet…

    Groet, Carlos

  • tja

    Dat is de keerzijde van de medaille van onze liberale staatsbestel, een overheid die burgers de ruimte geeft vrije keuzes te maken. Maar om goed te kiezen heb je kennis, opleiding nodig. En die heeft niet iedereen Some are more equal than others, was die niet uit Animal Farm ? Gezond wantrouwen tegen alles wat “gratis ” is, en tegen alles waarvan de last naar de toekomst verschoven wordt, dat heeft mij geholpen, toen ik nog geen kennis en opleiding had.

  • k boterkooper

    neem mij niet kwalijk hoor. Lenen doe je zelf. Geen fauwe kul. Wanneer je geregistreerd staat bij het BKR is dat echt niet voor je leven en wanneer je notabene je schuld (die is gegegistreerd) hebt afgelost is het echt geen probleem om van de registratie af te komen. Wie boos is op een ander is eigenlijk boos op zichzelf. Dus niet het slachtoffer uit gaan hangen.

    Kor.

  • tja

    Niet iedereen heeft die vaardigheden of dat gezond verstand, boterkoper. En met moraliseren bereik je ook niet veel. Een aardig tijdverdrijf voor dominees en pastoors, maar verder niet erg praktisch. Het is dat we het juridisch begrip “onder curatele- of onder mentoraat stellen” zo beladen vinden, maar ik denk dat er velen in NL leven die die zelfbescherming van hogerhand best zouden kunnen gebruiken

  • www.global-justice.nl

    Beste Allemaal,

    Ook wij verstrekken financieringen…Jawel….

    Ook voor vele doeleinden die anderen wellicht idioot vinden maar voor de aanvrager gepast?! Eenieder wordt in staat geacht, zijn of haar eigen keuzes te maken en de daaruit voortkomende verplichtingen te dragen.

    Iemand die -als voorbeeld- samen met zijn of haar partner een prachtig inkomen heeft en een droom-vakantie wenst mee te maken, waarom zou deze niet VERANTWOORD een lening kunnen aangaan?

    Of een huwelijksfeest? Die uitbouw aan de woning? Noem het allemaal maar op?

    Belangrijk is dat e.e.a. weloverwogen gebeurd en niet zomaar bij de eerste de beste geldverstrekker. Men moet zichzelf niet klem zetten en het een met het andere gat vullen. Als je een financiering ziet als een voorschot op…

    Al zeker wetende hoe je zelf -en eventuele partner- bent, kan het een heel goed idee zijn een financiering in overweging te nemen.

    Alles onder het mom van;

    GELD LENEN; NIET IETS WAT JE ZOMAAR DOET….

    Desalniettemin zijn wij ook fel tegenstander van de tendens op t.v .en m.n. in de omroepbladen! Sterker nog wij hebben er zelfs een alinea op onze website aan gewijdt! Men praat recht wat krom is en beloofd gouden bergen! Dat zou inderdaad als misleidend moeten worden aangemerkt en dus verboden moeten zijn.

    Maar bij de juiste omstandigheden, gecombineerd met ondermeer een betrouwbaar advies???

    Waarom niet?