Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schuld wil graag advies dringend

  • Vonkjuh

    Hallo iedereen

    Ik ben een jonge meid van 19 jaar jong en ben ongeneselijk ziek (taaislijmziekte) door deze ziekte ben ik in een diepe schuld geraakt. Medicijnen die ik zelf moest betalen thuiszorg die ik zelf moest betalen en een woning aangepast die de gemeente mij toegewezen heeft. Ik heb een wajong uitkering van 450 euro per maand. Nu betaal ik 211 euro huur 87 euro gas en licht 41 ziekenfonds zoals je al ziet houd ik bijna niks over ik wil het liefst schuld vrij leven en ik schaam me diep dat ik schulden heb. Kan iemand me tips geven. (schuldsanering heb ik gevraagd maar dan moet ik alles inleveren zeggen ze?)

    Groetjes Tamara

  • Sans

    Moeten de sociale dienst je uitkering dan niet aanvullen tot bijstandsniveau? Je schuld is dan het gevolg van het niet goed inlichten door anderen, waar je recht op hebt. Bij een schuldsanering mogen ze, naar ik meen, maar 10% korten op het bijstandsniveau. Dat zou nu dus niets zijn en als je een aanvulling krijgt een deel van die aanvulling.

  • alida

    Je hebt recht op huursubsidie, medicatie kan verhaald worden op bijzondere bijstand.

    Dus stap naar de sociale dienst en laat je voorlichten.

  • anoniem

    Volgens mij kun je ook bij de belastingdienst je medische kosten die niet vergoed worden declareren.

  • D. Willems

    Hallo,

    Ik heb niet zo gauw een tip voor je maar de tip die ik kan geven is schaam je absoluut niet voor je schulden, dat geeft alleen maar een extra last. Het maakt niet uit hoe je er aan komt, als je maar een oplossing krijgt om verder te kunnen.

    Hoe meer mensen weten dat je financiele problemen hebt hoe makkelijker is het om er over te praten en samen met anderen hulp te zoeken.

    Dus praat er met je omgeving over, sterkte.

    Groetjes Desiree

  • tja

    Nou nee, dat is wel heel riant voorgesteld. Er zijn belastingaftrekmogelijkheden, maar ook regels wat wel en niet afgetrokken mag worden, en dan geldt afhankelijk van je inkomen weer een drempel waaronder je geacht wordt het zelf te kunnen opbrengen. Voor info www.belastingdienst.nl

  • k boterkooper

    als je kosten wilt aftrekken moet je wel inkomen hebben en dat ik nauwelijks het geval. Bijzondere bijstand is een heel normale zaak en ik zie niet in waarom dat niet zou lukken.

    Kor.

  • ik

    weet nie