Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

update huurachterstand

• esther

een tijdje geleden heb ik een bericht neer gezet over een vriendin met huurachterstand. Nu hebben we het bedrag van 1100,00 euro voorgeschoten dus de achterstand is betaalt. Nu kreeg ze vandaag een brief van de deurwaarder dat ze nog 500,00 euro aankosten moet betalen en dat moet voor 12 november betaalt worden want anders komen er nog meer kosten bovenop en omdat de huur van november nog niet ontvangen is bij de woningbouw wordt er weer een nieuw dossier gemaakt vanwege een achterstand en als dit dan niet binnen 14 dagen binnen is dan komt er een rechtzaak en dan moeten ze hun huis uit.Ze zijn nog steeds bezig om een uitkering te krijgen daar zijn ze ook niet zo snel.. Ik weet het nu ook allemaal niet meer om hun te helpen.. Met de woningbouw is niet te praten en deze deurwaarder is ook niet echt mee te praten dat hebben de vorige keer al gemerkt. Wie weet wat ik kan doen om hun te helpen…

• Sans

De deurwaarder komt doorgaans als het te laat is om te praten. Uiteraard wil de woningcorporaties niet, dat in november weer een nieuwe achterstand ontstaat en die is ontstaan op 1 november, want bij de meeste woningcorporaties geldt de eerste dag van de maand waarover de huur betaald wordt als vervaldatum.

• esther

Ik weet dat er op de eerste van de maand betaalt moet worden. En dat weten zij ook maar als je geen uitkering nog krijg hoe moet je dan leven en je rekeningen betalen. De woningbouw weet hoe het zit met deze familie heeft zelfs overal een copie van gekregen. Dus ik begrijp gewoon niet waarom een woningbouw gelijk weer de deurwaarder inschakelt en de mensen op nog meer kosten jaagt

• manyavo

Is er echt niet mee te praten Esther

Met de woningbouwvereniging.

Zo kom je nooit van je schuld af.

Dus probeer en zet door om een afspraak te maken en het te regelen.

• reus_lucius

Hallo esther, win juridisch advies in bij een bureau voor rechtshulp of een wetswinkel. je kunt ook bellen met de jurofoon 0900-1411 die kunnen je advies geven en je doorverwijzen naar een advocaat.

groeten, reus-lucius