Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

huur help

• kelly

ik weet dat je begin van de maand je huur moet betalen maar dat lukt me deze maand niet maar wel einde van de maand. Nu kreeg ik een brief van de deurwaarder dat als ik binnen 14 dagen niet betaal er een rechtszaak kom voor uitzetting. kunnen ze dit echt doen….

• anoniem

Nee, als dit de eerste keer is dat je te laat bent met betalen en je bent voor de rest helemaal bij, zullen ze je heus niet je huis uitzetten. Je krijgt toch ook nog herinneringen en aanmaningen eerst. Pas als je 4 maanden huurachterstand hebt, kun je je huis worden uitgezet en alleen op last van de rechter.Kun je niet een betalingsregeling treffen om deze maand in te halen? Staan ze heus wel voor open.

Het is misschien verstandiger om de huur, gas en licht en water en ziekenfonds automatisch van je rekening te laten afschrijven. Dit zijn de belangrijkste vaste lasten die iedere maand toch terugkomt en weet je gelijk wat je over houd iedere maand en hou je altijd een dak boven je hoofd en ben je altijd verzekerd!

Succes.

• noasummer

probeer anders meteen te schrijven dat je het nu niet kan betalen maar pas aan het einde van de maand.meestal als je laat weten dat je wel wilt maar het niet kan zijn ze wat milder. als je niks van je laat horen zijn ze daar wat minder blij mee.

succes

• kelly

ik heb al een brief gehad van een deurwaarder en daar staat in dat ik binnen 14 dagen moet betalen en anders komt er een gerechtzaak met een uitzetting. Ik ben voor de rest helemaal bij met mijn huur het is alleen deze maand dat ik even niet in het begin kan betalen maar wel op het eind van de maand. Dus ik denk dat de woningbouw niet wil mee werken anders dan krijg je geen brief van een deurwaarder.

• anoniem

Kelly,

Je hoeft je echt niet druk te maken. Ze willen je alleen maar intimideren. Ze gaan echt geen rechtspraak beginnen voor 1 maand huurachterstand want dat kost ze veel te veel. Het is wat anders als je een achterstand heb van 3 tot 4 maanden.

Als het toch naar de rechter zou gaan, krijg je de gelegenheid om een weerwoord te doen en leg je gewoon uit dat je wel wil betalen maar op dat moment het niet kon en dat je een betalingsregeling wil treffen. Gaat de rechter altijd mee accoord, maar heus, zover komt het niet.

Betaal aan het eind van de maand gewoon de huur van December en stort een deelbetaling over de maand November.( deel van de betaling moet wel 1/4 van de huur zijn ) Zo laat je zien dat je wel wil betalen en dat je het in gedeeltes inloopt, de huurachterstand. Tevens ben je dan straks weer helemaal bij, dus niks aan de hand…

Succes!

• Sans

Als het om één maand gaat, en de achterstand ingehaald wordt, en verder een brief is gestuurd met duidelijke reden aan de verhuurder zal een rechter zeker geen uitzetting gelasten.

• Sans

Het betekent wel, dat je aan het einde van deze maand twee keer de huur moet betalen.

• Sans

Er wordt wel gauw met een deurwaarder gegooid dan.

• Inge

Ik denk dat dit voor hun een standaard procedure is, maar je er zo uitzetten kan niet hoor. Praat eens met ze en vertel gewoon eerlijk wat je wel en niet kunt op dit moment. Misschien willen ze wel een betalingsregeling met je aangaan?

Zeg ook gerust dat je het gevoel hebt met de rug tegen de muur te staan en dat je dat niet prettig vindt.

Inge

• lucy

Ik heb ook geen tijd voor dit onzin. Als bijstandskind moet ik zometeen folders rondbrengen zodat ik niet hoef te bietsen . Einde discussie