Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

autokosten

• lila

Hoe doen jullie dat als de auto het plotseling begeeft? Waar betaal je dat van als je niks hebt?

En —help…. de Postbank heef tonze creditcard geblokkeerd. We hebben nu dus……niets te besteden.

lila

• Sans

De auto weg doen en lekker gaan fietsen of lopen. Veel goedkoper en gezonder.

• falconimpact

en als dat niet gaat hans?

ivm werk bijv.

heb je daar ook een oplossing voor?

ps. openbaarvervoer gaat voor mij ook niet op want dat komt niet in de buurt van mn werk!!

• Sans

Vragen, of iemand je meeneemt.

• falconimpact

ja zou een oplossing kunnen zijn, waren het niet dat geen van mn collega's uit mijn buurt komt.

en aangezien ik wel weet hoe laat ik moet beginnen maar niet hoe laat ik weer naar huis ga kan ik niet met iemand anders meerijden.

ik moet ong. om 6 uur op de zaak zijn en vandaaruit gaan we door heel het land om te werken.

als ik mazzel heb komen ze hierlangs zodat ze me wel ophalen maar dat gaat niet altijd op.

dus je snapt hans dat de auto voor mij geen overbodige luxe is.

peter

• Yelle

als een auto zo belangrijk voor je is zou ik zeker zorgen dat ik wat achter de hand heb als ik onverwachts zonder zou komen te zitten. Vraag na wat een week autohuur zou kosten en hou dat opzij, ben je even uit de brand als je auto het begeeft.

• lila

Bij ons is het ook zo dat we de auto echt nodig hebben i.v.m. werk. Iets aan de kant leggen was de laatste tijd onmogelijk. En toen ging natuurlijk plotseling de auto stuk. 500,- euro reparatiekosten (door een hele goedkope garage, waar wij geen uurloon hoeven betalen ook nog, dus dat voordeel hebben we dan) en vrijdag was het weer raak. Iets heel anders, nu 150,- euro. Hopen dat dat het was.

Voor de 500,- hebben we geld geleend en de 150,- euro mogen we later betalen.

Helaas komt alles altijd tegelijk, creditcard is geblokkeerd……

• Sans

Maar we hadden het over Lila en niet over Falconimpact. En als autorijden structureel tot financiële problemen leidt is dichter bij het werk wonen een oplossing.

• lila

Sans, ik vind dichter bij het werk wonen een goede oplossing hoor. Maar weet je wel hoe lang je ingeschreven moet staan voor een andere huurwoning voordat je aan de beurt bent? Hier bij ons is dat minmimaal 10 a 15 jaar! Waarvan er nu bijna 4 om zijn…….

We willen heel graag verhuizen, want ook de huur is erg hoog (en nee, we komen niet in aanmerking voor huursubsidie). Maar hier in het westen van het land is het niet makkelijk om een andere woning te krijgen. Maar bedankt voor het meedenken.

Ik probeer toch maar om geld aan de kant te leggen, hoe moeilijk dat ook zal zijn.

lila

• Inge

Wij maken onze auto's altijd zelf. Garagekosten zijn zo hoog. Maar goed dan moet je het wel zelf kunnen natuurlijk. Onderdelen bij de sloop zijn een optie die vele malen goedkoper is dan nieuwe onderdelen. Ook zijn imitatie onderdelen stukken goedkoper.

Misschien is er iemand in de kennisenkring die je kan helpen met repareren??

Inge