Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

huurschuld?ontruiming?650 euro

• astrid

door problemen met mijn uitkering heb ik een huurschuld gekregen.

van de schuld heb ik het grooste deel al terug betaald!!!!!

nu wil de deurwaarder voor het restant geen betalingsregeling treffen

mijn schuld is nu nog 650 euro kunnen ze me voor dit bedrag opstraat zetten???

midden in de winter met een kind!!!!

wie weet raad of heeft advies???? eventueel een lening (termijnbetalingen worden betaald via de sociale dienst)

PS:ik heb een uitkering omdat ik aan epilepsie lijdt

• anoniem

Hoi,

Het ligt er een beetje aan wat je huur is. Ook is het belangrijk hoeveel maanden huurachterstand het is die 650 euro. Bij 3 tot 4 maanden achterstand moeten ze eerst naar de rechter om je uit huis te mogen plaatsen. Als je bij de rechter moet komen, moet je uitleggen wat de reden is van de achterstand ( vertraging van je uitkering, is dus niet jouw schuld) en dat je wel wil betalen maar in termijnen. Ze moeten dan verplicht een betaling in termijnen accepteren, mits het redelijk is natuurlijk. Wel automatisch laten afschrijven door je bank, weet je zeker dat je het niet vergeet te betalen als het niet uitkomt. Het zal moeilijk worden als je leeft van een uitkering, maar je hebt denk ik geen keus en hou je in iedergeval een dak boven je hoofd. Kijk of je op wat anders kan bezuinigen tot je het betaald hebt.

Je kunt ook naar je gemeente gaan en schuldhulpverlening aanvragen. Zij kunnen je ook op weg helpen naar een oplossing.

Heel veel succes!

• reus_lucius

Hoi Astrid, Astrid vraag juridisch advies bij een bureau voor rechtshulp, wetswinkel of bij de jurofoon 0900-1411 (zie ook www.jurofoon.nl) als je een uitkering hebt mag je maar 10% aan alle schulden tezamen betalen en de deurwaarder mag op slechts 10% beslagleggen. Laat het liever niet op een rechtszaak aankomen want dan krijg je proceskosten enz. Door een groot deel al af te lossen heb je aangetoond van goede wil te zijn. Let op dat je aan schulden niet meer betaald dan ik dacht € 135,- anders kom je gemeentelijke belastingen aan het betalen.

groeten, Reus Lucius