Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wsnp nu 2 jaar?

• anoniem (mij)

Hoi,

Wij hebben vernomen dat er per 1 Januari 2004 de WSNP is verkort naar 2 jaar ipv 3 jaar ivm de drukte van bewindvoerders en rechters door de vele aanmeldingen. Ik heb mensen gesproken die er na 2 jaar uitmochten omdat dat schijnbaar per 1 Januari is ingegaan. Dit heeft plaatsgevonden in de regio Zwolle. Wie weet hier meer van en kan mij vertellen waar ik die informatie kan vinden. Wij zitten nu ook inmiddels 2 jaar in de WSNP en zouden daar ook wel gebruik van willen maken maar onze bewindvoerder weet van die regeling niks dus…Wie kan ons verder helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes van mij.

• Sans

Ik denk niet, dat het een ooficiële regeling is en dat wanneer de drukte opgelost is, de periode gewoon teruggaat naar drie jaar.

• anoniem (mij)

Ik heb begrepen dat het in Zwolle wel degelijk zo is.( alle gevallen die onder de rechtbank Zwolle vallen ) Zelfs de bewindvoerders zijn daar op de hoogte. Ik wil alleen kijken of die regeling ook elders in het land is zodat we wat sterker staan bij een evt. verzoek.

Kijk maar op www.wsnp.tk

Groetjes van mij.

• Sans

Dan zal de toestroom alleen maar aanzwellen. Leuk voor de eerlijke belastingbetaler.

• anoniem

Sans,

Sorry hoor, maar deze opmerking vind ik erg kort door de bocht!

Ook wij zijn eerlijke belastingbetalers, hoor! Ik zit in deze regeling niet voor me lol maar omdat andere burgers niet met hun tengels van onze spullen konden afblijven! Wij hadden een eigen zaak en hebben uiteindelijk door hun toedoen de zaak moeten sluiten.We waren dan niet alleen belastingbetalers die veel geld in het laatje brengen maar hadden we ook wat aan de werkloosheid kunnen doen!

Ik wil je adviseren om niet gelijk met een oordeel klaar te staan!

• Sans

Men kan ook de meest schrijende gevallen toelaten tot de schuldsanering en bijvoorbeeld jongeren, die nog kunnen studeren om een goede baan te bemachtigen, niet toelaten. Of informeren naar de mogelijkheden tot overwerken. Wat men nu doet is fout: iedereen toelaten en dan maar de periode verkorten. Drie jaar is al weinig gezien sommige schulden, twee jaar is al helemaal niks meer.

Mijn reactie is algemeen en niet specifiek naar jou.