Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat kan ik nu nog verder doen?

• Bianca

Na dat mijn partner en ik door faillissement van werkgever zonder werk zijn komen te zitten zijn wij diep in de schulden geraakt. Door verschillende instanties om hulp te hebben gevraagd zo als schuldhulpverlening, gkb, socialendienst, maatschappelijk werk enz is er nog geen oplossing naar voren gekomen.

Ik zit met mijn handen in het haar en weet niet meer wat ik moet doen wie weet welke paden ik kan bewandelen? Is er misschien iemand met een makelaars achtergrond die mij kan informeren over de voor en nadelen van het verkopen van ons huis (waar nog al wat problemen bij komt kijken)

• Pien7

Dan zou ik je adviseren eerst eens in te schrijven voor een huurwoning.

En als je je huis moet verkopen om dan weer meer huur te betalen dan zou ik me dat ook nog eens afvragen. Tenzij je natuurlijk een grote overwaarde hebt.

Pien

• Marion

Naar mijn inziens wat ik nu zo'n beetje weet ,heel cru allemaal……ik weet het zit in een soortgelijk schuitje…..huis kan je verkopen en je vermogen spenderen aan je schulden en zelfs darin kijken ze allemaal mee….belachelijk voor woorden daarvoor hebben we belastinggeld betaald aan sociale voorzieningen……

sterkte….

Jhonneke

• reus_lucius

hallo Bianca, neem eens kontakt op met een hypotheekverstrekker en vraag advies en kijk of er iets met je hypotheek gedaan kan worden. Oversluiten hypotheek waarbij je een geldbedrag in handen krijgt waarmee je schulden worden betaald.Ik neem aan dat jullie nu een uitkering hebben? Als je een uitkering hebt vraag dan advies bij een bureau voor rechtshulp en vraag ook advies aan een belastingdeskundige of er via de belastingen geld terug te krijgen is. Informeer je ook bij de gemeentelijke belastingen. Je mag zover ik weet slechts een bedrag van € 135,- aan schulden betalen anders moet je die ook gaan betalen en nemen je schulden toe.

een huis verkopen en de hypotheek vervroegd af lossen brengen ook kosten en boeterente mee en of en wat je hiervan terug kunt krijgen bij de belasting daar moet je de belastingdeskundige voor raadplegen.

sucess, groeten, reus-lucius.