Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

huisuitzettingsprocedure

• monica

ik heb ivm huurschuld bij de deurwaarder een brief geschreven naar de griffier

toen de zitting was

het vonnis is toen niet uitgesproken (huisuitzetting) maar de griffier heeft een brief teruggeschreven

dat op 15 december een tussenvonnis / rolbeschikking wordt gegegeven ofzo

mijn vraag wat is tussenvonnis heeft dat te maken omdat ik in die brief

naar de griffier mijn verhaal deed en als nog een regeling wilde treffen

ik bedoel als ik niet had geschreven dan was het eindvonnis al uitgesproken

groetjes monica

• Sans

Dan heb je geboft. Ik had ‘geen oppas kunnen vinden’ geen argument gevonden.

• monica

hoe bedoel je ik had geen argument gevonden geen oppas kunnen vinden

ik heb geen eens kinderen ik ben een alleenstaande vrouw ik heb een gak uitkering

omdat ik een ernstige ziekte hebt waardoor ik in het begin van de aanvraag van me uitkering

de eerste 4 maanden geen geld had dus zodoende was de huurschuld opgelopen

mijn vraag was alleen maar van

wat is een rolbeschikking

wat is een tussenvonnis

bedankt

• Sans

O, ik dacht dat je ons op de hoogte was aan het houden van de afwikkeling. Maar er was hier een deelnemer aan het prikbord, die de officier een brief wilde schrijven om niet te hoeven verschijnen omdat ze geen oppas kon vinden. Op het spel stond eveneens de bewoning haars huizes. Maar dan was ik dus in de war met iemand anders.

• Sans

Dat was Saskia, sorry meid.

• Charly

Beste Monica,

jij hebt dus gereageerd op de dagvaarding van de deurwaarder. Op de eerstvolgende rolzitting van de kantonrechter komt jouw zaak aan de orde en mag je mondeling een toelichting geven. De rechter zal jou vragen of de achterstand die de deurwaarder vordert klopt en zo ja, hoeveel je per maand kunt betalen. Dat bedrag moet wel acceptabel zijn voor de deurwaarder. Als je tot overeenstemming kunt komen met de deurwaarder wordt er een vonnis gemaakt (dit gebeurt schriftelijk) waarin staat dat je een schuld hebt en hoeveel je moet betalen. Let op dat je je goed houdt aan de betalingsregeling, anders wordt je alsnog je huis uitgezet. Hoe ik dit weet? Ik heb een aantal jaren als griffier bij het kantongerecht gewerkt en zodoende dit soort procedures meegemaakt. Sterkte ermee.

• Ilse

Hallo Charly & andere “lotgenoten”,

Als iemand die bij de griffie van het kantongerecht heeft gewerkt, zou ik je de volgende vraag willen voorleggen:

Ook ik heb door onvoorziene omstandigheden een huurachterstand opgelopen en ik word daarom verzocht toelichting te geven bij het kantongerecht.Er wordt echter in het schrijven van de gerechtsdeurwaarder een aantal mogelijkheden gemeld zoals:

- Een schriftelijk verweerschrift indienen in tweevoud bij de griffie;

- Mondeling verweer voeren, maar wordt er in het schrijven van de deurwaarder gesteld dat een schriftelijk verweerschrift indienen voorkeur verdient;

-Hulp inschakelen voor het voeren van verweer door een advocaat, deurwaarder of andere rechtshulpverlener in de arm te nemen;

- Indien de zaak voor de zittingsdag af te willen doen, het bedrag van de achterstand in een keer te voldoen.

Stel dat het bedrag voor de zittingsdag voldaan wordt, is dan de zaak ook daadwerkelijk afgedaan en wordt er dan niet meer met huisuitzetting gedreigt? Want vanaf deze maand december ben ik weer in staat om normaal mijn maandelijkse huur te betalen. Wat is de beste optie indien het bedrag niet in een keer voldaan kan worden, een schriftelijk of mondeling verweer voeren?

Bij voorbaat dank voor het eventuele advies.

• reus_lucius

Hallo Monica,

Ik las dat je een Gak uitkering had en een huurschuld. Met een uitkering mag je maximaal 10% aan schulden uitgeven aan alle schulden bij elkaar is dat.

Let ook op dat het totale schulden bedrag niet boven € 135,- komt anders moet je namelijk ook gemeentelijke belastingen gaan betalen.

Bel eens een met de Jurofoon 0900-1411 voor informatie en zoek hulp bij een advocaat of een bureau voor rechtshulp of een wetswinkel.

groeten,

Reus_lucius