Hallo Charly & andere “lotgenoten”,
Als iemand die bij de griffie van het kantongerecht heeft gewerkt, zou ik je de volgende vraag willen voorleggen:
Ook ik heb door onvoorziene omstandigheden een huurachterstand opgelopen en ik word daarom verzocht toelichting te geven bij het kantongerecht.Er wordt echter in het schrijven van de gerechtsdeurwaarder een aantal mogelijkheden gemeld zoals:
- Een schriftelijk verweerschrift indienen in tweevoud bij de griffie;
- Mondeling verweer voeren, maar wordt er in het schrijven van de deurwaarder gesteld dat een schriftelijk verweerschrift indienen voorkeur verdient;
-Hulp inschakelen voor het voeren van verweer door een advocaat, deurwaarder of andere rechtshulpverlener in de arm te nemen;
- Indien de zaak voor de zittingsdag af te willen doen, het bedrag van de achterstand in een keer te voldoen.
Stel dat het bedrag voor de zittingsdag voldaan wordt, is dan de zaak ook daadwerkelijk afgedaan en wordt er dan niet meer met huisuitzetting gedreigt? Want vanaf deze maand december ben ik weer in staat om normaal mijn maandelijkse huur te betalen. Wat is de beste optie indien het bedrag niet in een keer voldaan kan worden, een schriftelijk of mondeling verweer voeren?
Bij voorbaat dank voor het eventuele advies.