Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

de andere kant van de medaille

• Tiny

Wij hebben dus ook geld geleend aan zogenaamde vrienden om hun huurschuld te betalen! Dit ondanks onze eigen beslommeringen. Ze hebben een contract getekend dat het voor 31 augustus betaald zou zijn i.v.m. aandelen die uitbetaald zouden worden. Na allerlei leugens over moeders en schoonmoeders die in het ziekenhuis zouden liggen en dus geen geld om terug te betalen hebben wij rechtsbijstand ingeschakeld. Na diverse aangetekende brieven heeft rechtsbijstand ons een brief gestuurd, waarin staat dat hij voor moet komen bij de rechtbank.Wij hebben gebeld dat we het hier mee eens waren, maar hebben daarna niks meer gehoord van rechtsbijstand.

Mijn vraag is wat nu de volgende stap is. Is het nog mogelijk iets terug te zien van de 5000 euro. En wat betekend op de rol staan!!!

Begrijp me goed, het gaat bij mij op dit moment om het principe. Wat kunnen wij als particulier nog doen om iets van onze centen terug te zien. Het ergste is dat de zogenaamde vrienden niets meer van zich lieten horen. Als dat gebeurd was was het allemaal wel anders geregeld en had het niet zo'n pijn gedaan.

• tja

Op de rol staan betekent volgens mij dat de zaak “op de rol”staat bij de rechtbank. Rechtszaken worden op die wijze ingepland. Maar als je dit zeker wilt weten kun je gerust de dichtsbijzijnde kantonrechtbank bellen, die hebben ook een sercive voor publieksvoorlichting. Ook de rechtsbijstandsverzekering zelf kun je toch bellen voor informatie over de gang van zaken en procedure ?

Zoals je kunt lezen in de oorspronkelijke draad “De andere kant van de medaille” heeft mijn zus na nul op rekest van rechtsbijstandsverzek nu een incassoburo ingeschakeld. Die heeft 2 brieven en 1 telefoontje naar de vrienden in kwestie gezonden, en nu verder afwachten. Die vrienden houden de tel van de haak en ontlopen iedereen nu, de bekende toestanden met gordijnen dicht en bel afzetten.

Heel jammer voor jou en voor mijn zus, het enige positieve ervan is dat je er meestal veel van leert. Sterkte. In elk geval fijn dat jullie rechtsbijstandsverzek wel helpt.

O, ja, wat je na een rechtszaak kan verwachten is dat er w.s een uitspraak van de rechter komt dat aan jouw terugbetaald moet worden. Dan moet je, als ze dat niet doen, w.s de deurwaarder inschakelen die dat dan verder afhandelt. Zelf doen is niet zo verstandig, als emoties je in de weg zitten.

• Tiny

Hartelijk bedankt voor je reactie, we zijn gelukkig niet de enige die dachten een goed iets te doen en met ons neus in de problemen vallen. Zelf sparen we wel, maar mijn man zit ook in de ww en dus is het ook elk dubbeltje omdraaien. Het ergste is dat je het vertrouwen in de mens bent kwijtgeraakt en dat de volgende met problemen voor een dichte deur komt. Het doet echt pijn als zogenaamde vrienden waar we al jaren mee omgingen je op zo'n manier belazeren.

Ik hoop dat het goed afloopt, maar ik heb er een zwaar hoofd in.

Ik zal wel eens bellen naar de rechtsbijstand hoe het nu verder gaat en anders volg ik jou advies op.

Nogmaals bedankt en jullie ook heel veel sterkte.

• Sans

Als ik zoiets zou doen, zou ik me laten machtigen maandelijks het bedrag af te mogen schrijven.

• Tiny

een goed plan, maar wie denkt er aan als ze ineens op de stoep staan, ik was al blij dat we aan een contract hadden gedacht en als ze rood staan op de priverekening krijg je nog niks, maar het idee is goed.Verder was het eigenlijk alleen een waarschuwing voor degenen die ook zulke fijne vrienden hebben.

Het is heel erg, als je niet kan rondkomen van je inkomen en ik weet dat er duizenden mensen zijn, maar ik voel me nu toch wel de dupe door iemand te helpen.

• Sans

Dat moet je inderdaad van tevoren al eens bedacht hebben. Je kunt het eventueel ook nog via de werkgever of uitkeringsinstantie laten overmaken. Weigeren deze vrienden, dan waren ze niet van plan het terug te betalen.