Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schuldhulpverlening?

• Lizzy

Hoi,

Ik ben alleenstaand moeder met een zoontje van bijna vier. We moeten rondkomen van een WAO uitkering aangevuld met bijstand tot het sociaal minimum. Helaas heb ik veel schulden. Ik heb dus de grote stap genomen en mij gewend tot een schuldhulpbureau, alleen kunnen die mij ook niet helpen omdat mijn inkomen te laag is en ik niet voldoende aflossingscapaciteit heb. Ja, vandaar dat ik schulden heb en er vanaf wil! Pas als ik een hoger inkomen heb kan men iets voor mij doen. Hoe?? Ik ben 100% arbeidsongeschikt, dus werken zit er niet in. En als ik al weer zou kunnen gaan werken zou ik fors meer moeten verdienen met weinig uren, anders zit ik met de armoedeval (geen huursubsidie meer, geen recht op bijzondere bijstand, geen andere tegemoetkomingen of subsidies). Dit klopt toch niet? Nu zoek ik hulp, kom ik voor alles uit, trek aan de bel, en dan is er geen hulp mogelijk… Weet iemand hoe of wat? Wat kan ik nog meer doen, waar kan ik wel terecht? Alvast bedankt, Lizzy

• frank

Je moet bij je gemeente zijn die moeten je helpen desnoods met de kredietbank

dit mogen ze niet weigeren.

suc6 meid

• Pien7

Als de kredietbank je gaat helpen, bestaat er een programma waarbij je geld krijgt voor eten en kleding e.d. en zij regelen dan de rest. Dit geeft wel rust maar je bent je zelfstandigheid kwijt. Wat ik vaak hoor in zo'n geval is dat er dan zwart een poetsplaatsje bijkomt om zo nog wat extra's te hebben.

Pien

• Johanna

Hoi Lizzy,

Als je bent afgewezen voor het minnelijke trajekt (dus bij een schuldhulpburo) kan je met die brief en alle andere papieren die je schulden aantonen bij de rechtbank WSNP aanvragen. Dat is geen pretje maar het is wel een oplossing.

Wat je kan doen is op deze site kijken http://bekendmakingen.rechtspraak.nl/bekendmaking/showsearch.asp?i=&ti=&all=ja zoek naar de rechtbank bij jou in de buurt. Dan zie je lijsten van rechtzittingen wat betreft faillisementen en WSNP zaken. Zoek nu een bewindvoerder die een WSNP zaak heeft toegewezen gekregen en ga naar hem/haar toe of maak een afspraak. Hij/zij zal kunnen helpen bij het aanvragen van de WSNP

Het is niet leuk om in de WSNP te zitten, het duurt minimaal 3 jaar en maximaal 5 jaar.

Al je schulden zullen worden bevroren en je moet op een rekening die jou bewindvoerder beheerd elke maand een bepaald bedrag overmaken en zorgen dat je er geen schulden bij maakt. De oude schulden hoef je niet meer af te betalen. Die krijgen na de WSNP van jou bewindvoerder betaald van de rekening waar jij op hebt gespaard. Vaak is dat bedrag niet voldoende maar de schuldeisers moeten er genoegen mee nemen.

Ik wens je veel sukses!