Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bekeuring zoon

• McMama

Onze 17-jarige zoon heeft in september een bekeuring gekregen, die hij vandaag middels een acceptgiro in de brievenbus aantrof. Hij moet dit bedrag voor 26 januari betalen. Hij heeft geen bijbaantje, dus zit het erin dat wij het moeten gaan betalen. Hem aan zijn lot overlaten in deze heeft geen zin, want dan verdubbelt het sanctiebedrag in no-time. Nu kunnen wij het zelf slecht missen, dus zal dat inhouden dat hij een jaar lang 1 euro zakgeld minder per week gaat krijgen. Of hebben jullie andere suggesties?

• Nellie

hem bepaalde klusjes in/en om het huis laten doen,

als hij dat nog niet doet

en anders is de optie van inhouden op het zakgeld een goed tot redelijk alternatief,

ik denk dat ik het ook op die manier zou oplossen.

Nellie

• Ma Molton

Waarom zou je 1 Euro per week inhouden? Zo voelt hij er erg weinig van, als ik jou was zou ik zijn zakgeld halveren, hij zal heus niet verhongeren, waar gebruikt hij zijn zakgeld voor?

Als jij de bekeuring betaalt voel jij toch de meeste pijn? Laat hem maar mee lijden, dan loop je de meeste kans dat dit zich niet herhaalt.

Wat heeft hij eigenlijk uitgepookt? Lichtje van zijn fiets kapot? Een jaar lang 1 Euro is bij mij 52 €, zoveel kost bij ons een kapot lampje.

Ma

• Kaat

Mee eens, een jongen van 17 moet zelf verantwoording dragen, hier geld ook de regel, wil je bv. fietsen door het winkelcentrum dan is dat jouw verantwoording (eveneens dochter van 17 hier).

Van zijn eigen geld betalen dus en komt hij te kort dan neemt hij maar een baantje, vakkenvullen, krantenwijk, er is gerust iets te vinden maar voorschieten zal ik nooit doen.

Zegt een mamma die best lief is hoor maar wel op haar principe's staat.

• McMama

Het klinkt allemaal geweldig, maar van een kale kip kun je geen veren plukken. Bovendien ben je als ouders aansprakelijk als ze 17 zijn. Na de 1e verhoging van de sanctie bij te laat betalen moet hij ca €68 en na de 2e verhoging ca €106 betalen. Voor Ma Molton: hij heeft zonder helm achterop een brommer gezeten.

• Sans

Voor laten komen en betaling naar rato van het inkomen bedingen bij de rechter.

• McMama

Dat is inderdaad een optie…. heb ik zelf in een heel ver verleden ook eens gedaan en toen werd de bekeuring idd gehalveerd. Ik heb echter geen flauw idee of dat tegenwoordig nog steeds op gaat. Het zou best kunnen dat je zelfs meer moet gaan betalen in plaats van minder.

• Sans

Je zoon is de bschuldigde, die hoeft geen 68 euro te betalen, als hij niets verdient. De volgende keer trouwens hard wegrennen, als je aangehouden wordt voor een overtreding; schieten mag uiteraard niet op een overtreder.

• McMama

Sorry Sans, zo voed ik mijn kinderen niet op. Fouten mogen gemaakt worden (doe ik zelf ook nog regelmatig) maar de consequenties moeten ze dragen. Dat heet door schade en schande wijs worden.

• Kaat

Snap het probleem ja, dan zou ik zeggen, we leggen het neer en houden het zakgeld in tot het is afgelost.

Wil hij sneller aflossen geld het baantje natuurlijk weer.