Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

het kerstgevoel

• Christa [geen info]

Mijn kerstzending voor het gezin in Polen is ook al weg… wou dat ik stiekem even kon gluren als ze het kregen!

• Margriet

Nee hoor Ma, ik geniet het meest van goed gezelschap en een leuk spel doen.

Ik hoef niet al die hapjes, drankjes etc……

Ik eet het hele jaar rond eigenlijk al wat ik lekker vind, en zal dat met Kerst ook doen. (maar wel veel kaarsjes aan :-)).

Gr. Margriet.

• Rob 944

Hallo Kaat:

Ik had met mijn moeder afgesproken,dat IK de kerstbomen zou halen.Maar eigenwijs als ze is,ze was zelf al aan het zeulen gegaan.Thuis,bij het plaatsen van de kerstboom,is ze onderuit gegaan.Resultaat was 3 dagen migraine.

Ook het ontwaren van de lichtjes,bracht haar tot de rand van wanhoop……..

Hoewel het minder is dan vorig jaar,heb ik toch 2 prachtige kerstpakketten gekregen.De zak met “thee-lichten” zal wel naar mijn moeder gaan,net als een aantal andere kaarsen……………..Ook heb ik voor haar (en mijn zus) een grote kaars (ongeveer 25 cm groot) in de vorm van een kerstman gekocht.

Beiden weten nu nog van niets………….;);)

Het levensmiddelenpakket is nog niet uitgepakt.Ben bang dat ik het niet meer ingepakt krijg.:):)

Morgenochtend naar de markt.Ik ga een overheerlijke kerststol halen bij “het stoepje”.Zo nu en dan zit ik vol met verrassingen…………..:+ :+

Verder geef ik WEL om luxe,maar niet overdreven.Ik heb er hard voor moeten werken.De jaren 80 waren voor mij persoonlijk getekend door bittere armoe.Mijn ouders deden alleen maar hun best,dat weet ik ook wel………….

Mijn moeder is er nog,mijn vader niet meer.Nu kan het en mag het nog,dus doe ik het ook……….

Groetjes Rob 944.

• Pien7

Dit jaar houden we het eenvoudig. Niet alleen vanwege het geld maar ook omdat het gewoon een mooi feest is waarbij de luxe niet zo belangrijk hoeft te zijn. Daardoor hoeven we niet te stressen voor cadeaus, kleding en apart eten. Geen uren in de keuken met moeilijke recepten dus dat maakt mijn kerst ook vredig!

Pien

• Inge

Hoi,

Ik heb helemaal niks met kerst en doe niks anders dan anders. het valt in het weekend, dus kattenbakken schoonmaken enz. Bovendien moet mijn man gewoon werken. Ik heb helemaal niks met zulke dagen, het wordt ook zo opgeblazen door de media. Al dat gedoe met wild eten, kalkoenen enz., dure glitterkleding, mensen die nog snel naar de kapper rennen…..bah

Mijn gedachten zijn dan wel bij deze dieren (ik leef al jarenlang streng vegetarisch). Daarom houdt ik ook niet van kerst. Als ik dan ook weer zo'n spotje zie over ganzelever wordt ik helemaal niet goed. Dus gewoon aardappels met spruitjes of bloemkool net als anders.

Oud en nieuw idem dito, doe ik niet aan mee. Ik merk er ook weinig van want zo afgelegen woon ik wel. Vorig jaar lag ik al vroeg op mijn nest om de volgende ochtend even lekker met mijn hondjes in het bos te wandelen.

Ach ja zo heeft ieder zijn heug en meug. Het kost mij in ieder geval niet veel geld, dat is het voordeel, gewoon boodschapjes en mijn groentetasje van de bioboer.

Groetjes

Inge

Die een ieder wel een prettige kerst toewenst die er wat aan doet!

• Lonneke

kerst is voor mij:

delen.

en dus heb ik op eerste kerstdag “open huis” voor familie en vrienden. zodat we ons warme huisje kunnen delen met hen, en hen kunnen laten meegenieten van onze (relatieve) rijkdom. het is geen verplichting, wie zin heeft komt langs. wie het na een uurtje wel weer gezien heeft kan zo weg. overdag zijn er hapjes en drankjes (alles gehaald als het echt in de aanbieding was). en voor diegenen die er tegen 1700 uur nog zijn, wordt er een drie gangen menuutje gemaakt (soep, aardappels + groenten+ vlees met een lekker zelfgemaakt sausje, en ijs toe). vorig jaar zaten we met 8 mensen aan tafel. dit jaar worden het er misschien 2 maar misschienook wel 16.

alles ligt netjes in de vriezer, dus er wordt (gebeurt hier NOOIT) geen voedsel weggegooid.

het is absoluut geen vreetfeest hier! en het is ook al geen fel-verlichte bedoening. in de boom hangen 50 lichtjes. er staan kaarsjes (maar die staan er altijd). that's it. de verkiezingen (van Essent?) voor mooist verlicht huis en mooist verlichte straat zullen hier niet komen in ieder geval.