Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vonnis kantonrechter huurschuld

• monique

hallo ik had een vraag ik heb een huurschuld 3500 en het is zover gekomen dat ik een dagvaarding kreeg van de deurwaarder die een vonnis voor huisuitzetting via de rechter zou krijgen.

huurschuld is ontstaan doordat ik vier maanden geen inkomen had ivm aanvraag bijstandsuitkering

ik heb een brief naar de griffier geschreven en mij situatie vermeld hoe de huurschuld is ontstaan en noem maar op hoeveel ik alsnog zal af kunnen betalen en me financiele situatie.

Ik dacht het helpt niet maar ik probeer het toch

ik kreeg toch een brief van de griffier terug dat de zaak een tussenvonnis zal worden en dat die tussenvonnis me toegestuurd zal worden.

(ik ben trouwens alleenstaand met bijstand en twee kids)

Ik kreeg deze brief terug maar begrijp er niks van ben zo'n leek in dat soort dingen wie kan me helpen.

De kantonrechter zal een verschijning van partijen gelasten

de bedoeling daarvan is dat de kantonrechter door middel van het stellen van vragen aan partijen van hen inlichtingen verkrijgt die het mogelijk maken reeds in dit stadium van de procedure een vonnis te wijzen

indien de zaak zich er voor leent zal de kantonrechter onderzoeken of een schikking mogelijk is

voorzover wenselijk kunnen ook afspraken worden gemaakt over de verdere voorgang van de procedure

de kantonrechter

- gelast partijen tot het geven van inlichtingen en het beproeven van een regeling te verschijnen in het gerechtsgebouw blablablabla

- bepaalt dat een verzoek om uitstel van de terechtzitting alleen in behandeling wordt genomen als de verzoeker het standpunt van de wederpartij bekend maakt en de verhinderdata van beide partijen en hun eventuele gemachtigden opgeeft

dit verzoek dient uiterlijk een week voor de vastgesteslde zittingsdatum op de griffie zijn ingedien

- houdt verder iedere beslissing aan

kan iemand dit voor mij nader verklaren dank je wel hoor

• McMama

Misschien kun je je vraag beter stellen op het Advocaten prikbord. De mensen die daar prikken zijn over het algemeen zeer bereidwillig en kundig.

• Dingetje

Daar is deze vraag ook al 2x gesteld. Het antwoord zal niet voldoen.

• Inge

Monique,

Volgens mij heb je recht op een advocaat die dit voor je uiteenzet. J ehebt een bewijs van onvermogen nodig (en die krijg je als je bijstandsnivo hebt zeker). Je kunt naar de wetswinkel bij jou in de buurt en dat kost je dan niks.

Dit is het adres waar je info kunt krijgen:

http://www.bureaurechtshulp.nl/resb/default.asp

Daar staat ook wat je moet doen en met welk bureau in je buurt je contact op kunt nemen. Zij zullen je vast wel verder willen en kunnen helpen.

Dat geeft voor jezelf ook een opluchting denk ik dat je juridiche hulp krijgt en wellicht kunnen zij dan meer voor je doen.

Wat ik niet snap is: Die 4 maanden wanneer krijg je die aan bijstandsuitkering?? Want die overbruggingsperiode (wat een onzinnige toestand dat dat zo lang duurt) waarin je niks ontvangen hebt moet je toch gewoon krijgen???

Inge