hallo ik had een vraag ik heb een huurschuld 3500 en het is zover gekomen dat ik een dagvaarding kreeg van de deurwaarder die een vonnis voor huisuitzetting via de rechter zou krijgen.
huurschuld is ontstaan doordat ik vier maanden geen inkomen had ivm aanvraag bijstandsuitkering
ik heb een brief naar de griffier geschreven en mij situatie vermeld hoe de huurschuld is ontstaan en noem maar op hoeveel ik alsnog zal af kunnen betalen en me financiele situatie.
Ik dacht het helpt niet maar ik probeer het toch
ik kreeg toch een brief van de griffier terug dat de zaak een tussenvonnis zal worden en dat die tussenvonnis me toegestuurd zal worden.
(ik ben trouwens alleenstaand met bijstand en twee kids)
Ik kreeg deze brief terug maar begrijp er niks van ben zo'n leek in dat soort dingen wie kan me helpen.
De kantonrechter zal een verschijning van partijen gelasten
de bedoeling daarvan is dat de kantonrechter door middel van het stellen van vragen aan partijen van hen inlichtingen verkrijgt die het mogelijk maken reeds in dit stadium van de procedure een vonnis te wijzen
indien de zaak zich er voor leent zal de kantonrechter onderzoeken of een schikking mogelijk is
voorzover wenselijk kunnen ook afspraken worden gemaakt over de verdere voorgang van de procedure
de kantonrechter
- gelast partijen tot het geven van inlichtingen en het beproeven van een regeling te verschijnen in het gerechtsgebouw blablablabla
- bepaalt dat een verzoek om uitstel van de terechtzitting alleen in behandeling wordt genomen als de verzoeker het standpunt van de wederpartij bekend maakt en de verhinderdata van beide partijen en hun eventuele gemachtigden opgeeft
dit verzoek dient uiterlijk een week voor de vastgesteslde zittingsdatum op de griffie zijn ingedien
- houdt verder iedere beslissing aan
kan iemand dit voor mij nader verklaren dank je wel hoor