Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tip van de maand (december)

• Sans

Begin niet reeds met het uitgeven van een eerder ontvangen decembersalaris, maar wacht tot de reguliere betaaldatum met het aanspreken van het decembersalaris.

• McMama

Voor de vaste lasten zal dat wellicht niet op gaan. Die hebben vaste data om te incasseren. Als je echt geld-zorgen hebt ben je blij met het eerder gestorte salaris, vooral als er een extraatje bijzit. 13e maand of 4% extra wat vaak voorkomt. Als je niet knijp zit is het een aardige tip1

• marianne

Dat is inderdaad een goede tip , want ik betrap mijzelf er ook op dat ik zit te wachten en mij afvraag zal het salaris eerder komen.

Dan heb je namelijk het grootste gedeelte alweer uitgegeven.

• Dingetje

Daar heb je wel gelijk Sans maar is natuurlijk niet altijd mogelijk. En de “aanbiedingen” zijn ook zo aantrekkelijk. Ook het zoveel mogelijk al in huis hebben voor de feestdagen speelt een rol.

• Sans

Bedenk dan wel, dat de komende maand 16 december - 22 januari extra lang wordt: 37 dagen. En betalen via incasso is achterhaald met internetbankieren.

• Sans

Er komt een extra dag bij, dat de winkels gesloten zijn: de zaterdag. De zondag valt samen met tweede kerstdag. Sommige mensen slaan in alsof ze een beleg van 40 dagen moeten doorstaan. het is echt niet nodig om te overdrijven met inkopen voor de kerstdagen.

• McMama

Het salaris van mijn man is er nog niet hoor… en mijn salaris wordt begin januari overgemaakt (rond de 6e of later nog). Dat heeft te maken met de gewerkte uren. De maand wordt afgesloten na de 30e/31e en dan wordt het aantal gewerkte uren tot op de minuut af berekend en overgemaakt.

• Kaat

ik probeer te leven zoals altijd (de laatste tijd), lekker zuinig dus.

eerste kerstdag vieren wij bij onze moeder en natuurlijk neem ik wat leuks mee, een lekker hapje en geinig kadootje, hoeft niet duur te zijn.

we frunniken ons lekker op en gaan genieten van een eenvoudige maar met veel liefde bereidde maaltijd.

daarna gaan we vreselijk kaarten en dat kan de kerstsfeer weleens kosten, we zijn nogal fanatiek..haha.

2e kerst bewust eenvoudig, hopelijk is het een keer droog dan, wil het strand op en lekker lopen, daarna een erwtensoepje met een bruin biertje toe, hoe maak je kaat gelukkig, zo dus.

ik koop verder niets extra's, mijn huisje is gezellig zonder teveel fratsen, fratsen koop ik overigens direct na de kerst in de uitverkoop, leuk voor volgend jaar.

kerst heeft voor mij te maken met warmte en niet met luxe.

van mij mag de maand dus 37 dagen tellen, zing ze wel uit, ga gewoon door hoe ik bezig ben en geniet volop.

• McMama

Het salaris van mijn man is nog steeds niet gestort, hoogst waarschijnlijk morgen pas, dus in ons geval wordt het salaris op het normale tijdstip gestort.