Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Energie verbruik

• Ma Molton

Staat daar ook iets bij over REB teruggave Elektriciteit? was afgelopen jaar € 180,36

Transport, vastrecht, aansluiting en MEP heffing waren ook al € 274,85 voor een jaar en dan heb je nog niks verbuikt.

Ma

• Voorbijganger

Nee, daar kan ik niets over vinden, volgens mij willen ze het woord teruggave in 2005 uit hun woordenboek schrappen.

• Dingetje

Ik heb mijn energie voor vandaag alweer verbruikt. Tot de volgende sessie.

• Inge

Ik snap nooit zoveel van dat verbruik gedoe, want ik heb schijnbaar 2 meters (volgens mijn broertje). Maar ik weet alleen wat ik moet betalen (€ 154,00 per maand) en ik heb dit jaar (wij krijgen terug in mei) € 125,00 teruggekregen. Nu moet ik zeggen dat ons waterbed er al een tijdje uit is (kon er slecht op slapen maar werd aangeraden ivm rugklachten), maaaaaaarrrrrr heb het nu wel koud (aansteller he!), maar ja verwend met een warm bed. Wij hebben nu allebei een electrische deken gekocht en hebben hem even aan zodat je niet in een koud bed stapt.

Ik hoop niet dat zo'n ding stroom vreet, heb geen idee….wie van jullie wel??

Ik ben bij Essent en snap geen jota van die rekeningen…

Groetjes

Inge

• Ma Molton

Om te vergelijken Inge:

Wij betalen € 57,79 per maand aan gas en elektra, jij dus bijna het driedubbele.

Op de beschrijving van je elektrische deken kan je lezen hoeveel stroom het ding verbruikt.

Misschien toch wel handig om je er eens in te verdiepen, is heus niet zo ingewikkeld. Die € 100 die jij per maand meer betaald dan wij is toch in gulden f 220, oftewel f 2.640,00 (leuke vakantie)

Ma

• Ma Molton

f 2.640 is natuurlijk op jaarbasis, was weer eens te snel ;)

Ma

• McMama

Dat snappen wij toch wel Ma ;)

• Inge

Oeps….schrik.

Maar ik heb geen centrale verwarming, alles gaskachels……misschien scheelt dat ook.

Ga eens aan de slag om mij er in te verdiepen, want dat is nogal een verschil.

Ik heb overal spaarlampen en was 's nachts. Ik ga eens even verder kijken en schrik er toch behoorlijk van hoor. Thanks…

Inge

• Christa [geen info]

Misschien eens navragen bij Essent hoe het zit?

En ik heb ook 2 meters, alleen is er 1 voor het gas en 1 voor de electra… ;-)