Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

energieverbruik

• Rob 944

Hallo Annet:

Volgens mij is dit volkomen normaal.

Ik heb een tussenwoning.Gasverbruik ongeveer 1100-1200 kubike meter per jaar.Stroomverbruik ongeveer 1600 Kwh per jaar……….

Waterverbruik is bij mij aan de hoge kant:71 kubieke meter per jaar….

Groetjes Rob 944.

• Desiree2

Andrea vergeetachtigheid is bij mij een van de restverschijnselen overgebleven van mijn ziekte ik kan daar dus erg weinig aan doen. maar dat kun je niet weten, ik heb er wel last van, helaas is het niet anders.

• Nina

Hoi Annet,

Het is een heel acceptabel verbruik. Wij hebben een middenwoning, maar wel aan de buitenrand van een wijk en kijken uit op de polder.( koude wind altijd) Ons verbruik ligt iets onder dat van jou. Ongeveer 1200 kuub bij de laatste meting in mei.

Ik vergelijk mijn verbruik altijd met de gemiddelde verbruiken en wij zitten altijd fors onder het gemiddelde.

• annet

bedankt voor je reaktie, we wonen ook aan de rand van de polder en veel wind.

• Christa [geen info]

mag ik het hier nog melden of ben ik voor altijd verbannen wegens niet in te halen… *D

• Dingetje

*D

• Ma Molton

Hahaha Christa, wat jij aan energie hebt uitgespaard moet toereikend zijn voor een heel jaar vakantie ;)

Ma

• Christa [geen info]

Ze houdt ergens geld aan over….maarja, waaraan… ;-)

Als je iets wilt moet je iets laten zei mijn opoe altijd al!

• Lonneke

gasverbruik was dit jaar 988 m3. voor een rijtjeshuis uit 1910, woonoppervlak 80 m2, 2 persoons huishouden. het schijnt heel weinig te zijn en toch staat de verwarming 's avonds op 19 , soms 20 graden!

electriciteit was dit jaar 2370 kwh. vond ik veel……… heel veel…….. en toch letten we al heel erg op verlichting. we maken zo min mogelijk gebruik van de combimagnetron, droger, computer, waterkoker. We hebben alleen een lichtje aan in de ruimte waar iemand is. eerlijk is eerlijk: we hebben nog maar twee spaarlampen in huis. lampen worden pas vervangen als ze stuk gaan, en raar maar waar: in tien jaar tijd zijn dat twee lampjes geweest!!!.

waterverbruik was dit jaar 71 m3. best veel vond ik. maar ja, we zijn met 2. we douchen elke dag één keer. soms twee keer. wel altijd kort (3 tot 6 minuten). wel vangen we consequent het nog koude water op (ketel boven, douche beneden, dus zeker 2 tot 2,5 liter koud water uit de kraan voordat er warm water komt) en gebruiken dat om mee te koken, als drinkwater of om mee schoon te maken.