Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WAAR...

• Karin

IS HET PRIK BORD VOOR MENSEN MET ECHTE GELD ZORGEN …..

• McMama

Dat bestaat volgens mij niet…. dat zou dan een schuldenprikbord moeten zijn en dat is er niet.

• M@ria

. http://schulden.hotforum.nl/

• Karin

SNIK…….ik heb al tig keer maal bij sociale raadslieden geweest ik ben bij schuldhulp verlening geweest……met de woorden van…als mijn huis verkocht is dan dan ueh…heb ik geen schuld meer…..maar ben nu al een jaar uit stel van betaling aan het vragen bij de fiscus,ook gekregen…..maar dat houd een keer op ……toch lijkt me….heb nog steeds huis maar nu zit ik op de stoel is het ook mogelijk door niet me huis te verkopen…..om van me schulden af te komen…..graag zie ik het volgende me huis verkopen en dan weer nieuws kopen….maar hoe weet ik nu zeker dat ik niet teveel van me vermogen op eet…….wsnp wil ik eigenlijk niet want dan kan ik het wel schudden om ooit weer een hypotheek te krijgen en het was niet mijn man's bedoeling om ooit fauilliet te gaan…..beet je gek allemaal maar sinds de dood van men manneku loopt het hier raar…….

gelukkig moet ik weer taxi rijden nu maar anders kon ik zo nog wel even door gaan…..p.s ben niet de rode draad kwijt. Kan iemand de rode draad vinden in me verhaal hoor het graag……..

Karin

• Rob 944

Ehm………..

Ik schat in dat “je manneke” is overleden,en dat daardoor één inkomen is weggevallen.En dat je daardoor geldzorgen hebt gekregen.

Maar vermoedelijk niet alleen maar geldzorgen………………..

Het beste van Rob-die weet wat het is om iemand te verliezen-944.

• Desiree2

pffff nee ik zie je rode draad niet maar heb wel een suggestie, vraag eens aan je/een boekhouder/accountant hoe je deze zaken het beste financieel zou kunnen oplossen, zij hebben verstand van financiele kwesties

• Irene Parren

Hoi Karin,

Ook ik zag geen rode draad en heb eens even teruggelezen wat je zoal de laatste tijd hier hebt geprikt. Ik las o.a. dat je man zelfmoord heeft gepleegt, dus eigenlijk zie ik nu wel een rode draad, je hebt dit nog niet verwerkt en ben er nog niet aan toe om jezelf een schop onder je kont te geven. Want dit zal je echt moeten doen niemand kan voor jou de schulden weg toveren, jij bent degene die hieraan zal moeten gaan werken en zelfs hard aan gaan moeten werken.

Begin in ieder geval eens met de boeken van Rob van Eeden en Hanneke van Veen te lezen, ze zijn in iedere bibliotheek te lenen.

Ga alle uitgaven, inkomsten op papier zetten (dus ook die 20 eurocent die je uitgeeft om te plassen bij de hema enzv.)

Zorg dat je altijd een pen en een stukje papier bij de hand hebt want als je over de markt loopt en overal de koopjes haalt weet je waarschijnlijk aan het eind van de dag niet meer wat je hebt uitgegeven dit voorkom je door gelijk alles te noteren.

Kijk alle verzekeringen ed. na kan het ergens niet goedkoper? betaal je niet dubbel?

Zodra je er dan aan toe ben, begin je de uitgaven die je nu belangrijk vind of denkt nodig te hebben stuk voor stuk na en begin met ze één voor één aan te pakken, door ze te minderen of te stoppen met aanschaffen, bevalt het niet draai je het weer terug en ga je na de volgende, bevalt het wel hou deze erin en probeer er nog één uit.

Wat vooral één van de grootste instinker is het JA-MAAR gedrag,

JA-MAAR, ik heb dit verdient ik heb hier niet om gevraagt,

JA-MAAR, ik heb hier recht op want ik werk er toch ook voor,

JA-MAAR, ik heb dit nodig want ik kan niet zonder,

JA-MAAR, de kinderen moeten hun vader al missen…

enzvvvvvvv

Als je hier een NEE tegenover durft en kan zet en alles op alles gaat zetten zal ook jij een betere toekomst tegemoet gaan denk maar aan de gezegde: “Waar een wil is, is een weg”.

Die weg moet jezelf zien te creéren en dat alleen kan jij, door er hard voor te knokken en door te zetten als het je even tegenzit!

Maak ook een schriftje waarin je iedere dag zeker 10 dingen schrijft die je goed doen bv, vandaag geen geld uitgeven, of vandaag …. bespaart, of vandaag kreeg ik een dikke knuffel van…., vandaag scheen de zon en ik hoorde de vogels fluiten enzv dus datgene wat jouw de moed geeft om door te gaan.

Pak dit schriftje op momenten dat je het even niet ziet zitten, het geeft je moed om toch door te gaan want je lees dan hoe goed je bezig was en dit zal je net even de oppeper geven die je de moed geeft om door te zetten.

groetjes Irene

www.maghetwatminderzijn.nl

Heel verhaal gelijk als nieuwe binnenvaller, maar bedoel het goed hoor:-)

Blij met het feit dat ik de oude bekenden consuminderaars weer heb teruggevonden:-)

• Dingetje

Ook ik heb over deze casus zitten denken maar kan het niet beter verwoorden dan jij nu hebt gedaan.

• sandra

Hoi Karin,

De WSNP is er nou net voor om mensen na 3 (tot 5) jaar weer met een schone lei te kunnen laten beginnen. Met allemaal negatieve registraties bij het BKR krijg ook in geen jaren een hypotheek.

Overweeg waar je het meeste voordeel bij hebt. Door schuldeisers en deurwaarders achtervolgt worden is geen pretje. De WSNP beschermt je ook, dat vergeten veel mensen. Je kan ook om inkomensbeheer vragen en leefgeld krijgen, dan weet je precies waar je financiele grenzen liggen. Dat geeft veel rust, ook na WSNP want dat kan soms gehandhaafd blijven als je dat wilt.

Sandra

• sandra

Als je in de wsnp zit hoeft niet perse je huis verkocht te worden als blijkt dat je binnen 3 jaar van al je schulden af kunt zijn. Alles ligt aan je afloscapaciteit. Informeer maar eens goed bij verschillende WSNPbewindvoerders. Het is zeker niet alleen ellende!!