Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

energienota

• Gabi

Wij krijgen € 216 terug van Essent, maar de voorschotnota wordt met € 45 per maand verhoogd!!!!!!!!!!!!!! De logica ontgaat mij. Wordt energie volgend jaar echt zo veel duurder?

• Jolijn

Het wordt idd wel duurder, maar rond de 10 tot 15 euro per maand volgens mij maximaal. Je kunt dus ook gewoon contact opnemen met de Essent hoor, en zeggen dat je hetzelfde bedrag wilt als afgelopen jaar, dan heb je evengoed nog kans zelfs dat je dus geld overhoud!

En anders is het een spaarpotje, maar wel eentje waar je geen rente op krijgt!

• Gabi

Ik zal inderdaad bellen. Voor ons is het een “spaarpotje zonder rente”, maar Essent krijgt er natuurlijk wel rente over. Dus tel uit je winst. Alle klanten van Essent x teveel betaalde euro's.

• Jolijn

Tja, dat bedoel ik dus, zij verdienen echt veel meer dan meniggeen denkt hoor!

• Sans

Gecondoleerd met je nabetaling, want je hebt voor goedkope kredietverstrekker gespeeld voor Essent.

Hij zou moeten worden verlaagd met 216/12 = 18 euro. Als je hun een vraag stelt over het achterliggende rekentechnische verhaal moeten ze je het antwoord schuldig blijven. Een verzoek tot verlaging werd vrij gemakkelijk gehonoreerd. Uiteraard moet je wel rekening houden met nabetaling.

• Marieke

Zo ook mijn afrekening van het water. Krijg 40 euro terug, moet een maand later 35 bijbetalen, :? en mijn voorschot is verlaagd :?:?:?:?

En als je dan belt snappen ze t zelf niet….

• sandra

Hallo

Een brief sturen dat je de maandelijkse voorschotbedragen aangepast wil hebben. Heb ik gedaan met mijn voorschotnota's die flink verhoogd werd, terwijl ik vrijwel niets hoefde bij te betalen. De maand erop betaalde ik wat ik wilde betalen. De afrekening zie ik volgend jaar wel weer. Reserveer natuurlijk wel elke maand een bedrag op mijn internetspaarrekening voor de eindafrekening.

Bellen werkt niet. Een kennis van me is maanden bezig geweest om het termijnbedrag aangepast te krijgen, zij belde telkens. Het ging om dezelfde leverancier.

Een brief sturen is beter en sneller en je hebt bewijs voor als eea niet zo soepeltjes verloopt.

Sandra