Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

er wordt ons niet veel gegund..

• inba

Uitgegeven: 20 december 2004 09:42

DEN HAAG - De Belastingdienst heeft een geavanceerd computerprogramma in gebruik genomen dat belastingontduiking via internet kan opsporen.

Het systeem, dat deze week in gebruik wordt genomen, zoekt zowel naar bedrijven die uitsluitend via internet werken om aan de greep van de fiscus te ontkomen, als naar huisvrouwen die langs digitale weg zelfgemaakte spulletjes proberen te slijten zonder belasting te betalen.

• Jolijn

inba, was gisteren nog iemand van Belasting op Tv,

ze willen echt niet de huisvrouw aanpakken die in deze tijd wat zelf gemaakte kerststukjes verkoopt.

Maar momenteel zijn er heel wat mensen die kleding ergens opkopen en verkopen, en dit op een zeer constante basis doen. Die willen ze dus natrekken.

Tot een bepaald bedrag (geloof rond de 2000 euro) doen ze niets hoor!

Maar gaat vooral om autohandelaren enzo!

die duiken nu met behoorlijke bedragen overal onderuit!

• Sans

Alle informele economie wordt de kop ingedrukt ten gunste van het grootkapitaal.

• inba

Bebo, dat heb ik helaas niet gezien op tv. Ik vond het al te gek voor woorden toen ik genoemd stukje las bij Nu.nl.

• sandra

Ze zoeken bedrijven. Sta je gereistreerd als bedrijf? Nee? Dan is het hobby. Hou ff de kosten bij (inkoop, wassen, opknappen, blikjes verf, enz) en de belastingdienst is snel weer weg. Geen paniek.

Sandra