Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

deuk

• annet

Ik had twee weken geleden met achteruit rijden een aanrijding, mijn auto had op wat krassen op de bumper na niets bijzonders, degene die ik heb aangereden had een kapotte bumper.

Omdat ik nu toch schade te melden had aan de verzekering wilde ik de bumper laten vernieuwen omdat ik er al eerder een deuk ingereden had.

Bij de garage vertelde men mij dat de verzekering 50% van het bedrag uitkeerd omdat er sprake is van een oude schade.

Weet iemand of dat inderdaad zo is?

• Sans

Je mag toch wel twee weken doen over het indienen van een claim. Lijkt me een wat korte reactietermijn.

• Bols

Ja volgens mij is dat zo ,die oude deuk is immers niet veroorzaakt door de aanrijding

Maar evengoed proberen we betalen al genoeg aan die verzekeringen

• Margriet

Doe even normaal.

Als je een oude deuk had, ga je die toch niet opvoeren bij nieuwe schade?

Dat had je dan gewoon al eerder moeten doen.

Gr. Margriet.

• annet

hàllo Margriet, ik doe normaal hoor.

Als ik door tegen een paaltje een deuk in de bumper rij hoeft die er van mij niet gelijk uit, de auto is voor mij een vervoermiddel en geen parade-paartje.

Maar als ik twee vliegen in èèn klap kan slaan dan wil ik dat niet voorbij laten gaan.

• marianne

Dat heet nou oplichting

• Yelle

En dit is volgens mij waarom de premie voor auto-verzekeringen zo hoog is…. Klopt niet he, een oude schade opvoeren! Wie weet heb je deze schade door een aanrijding opgelopen, heb je geld gekregen van de tegenpartij om dit te laten repareren en ga je het nu alsnog claimen bij jouw verzekering…. Foei!

• annet

Je suggereerd nogal wat, Yelle.

Er is een oude schade door tegen een paaltje te rijden en die schade is nìet opgevoerd.

Ik heb nu weer schade en omdat ik dat aan de verzekering moest melden omdat er een ander bij betrokken is wil ik de bumper nu wel laten vervangen.

Of dat oplichting is of dat daardoor nu de autoverzekeringen zo hoog zijn dat betwijfel ik.

• Karla

Ben je allrisk verzekerd? Anders is het een beetje raar om voor schade die je zelf hebt veroorzaakt (paaltje) iemand anders (die je bumper raakte) te laten opdraaien.

• Dingetje

Leer eens achteruit rijden.