Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

olijven

• Bols

heb vandaag mijn overheerlijke zelf uitgevonden geldbesparende recept weer eens gemaakt.(en wil dit graag nog eens met jullie delen (indien je van olijven houd)

Hou van lekkere dingen maar ze moeten niet te duur zijn .

5 potjes olijven (groene) betaal 69 eurocent per pot (olijven in water)

potjes omkiepen in een vergiet of zeef ,goed uitlaten lekken

Schone theedoek nemen ,olijven in de theedoek en droog deppen.

grote schaal daarin flink wat tenen knoflook uit persen ,italiaanse kruiden toevoegen(gedroogde uit zo een strooibus ,daar zit van alles in oregano,basilicum etc)

een halve fles olijfolie (in mijn geval ,maar afhankelijk van de hoeveelheid olijven )

ook voeg ik er nog weleens (maar het hoeft niet) uit een strooibus van silvo mix voor pesto genovese ,en mix voor olijven tapenade aan toe

goed roeren en dan de olijven toevoegen .

Heb een giga schaal vol

ik schat dat het mij €5 kost .

In de winkel betaal je voor een mini bakje knoflookolijven om en nabij de €2 tot €2.50 voor denk ik .?

Ze zijn zeker 2 weken houdbaar in de koeling (als ze maar onder de olijfolie staan)

Morgen ga ik als ze lekker ingetrokken zijn 2 leuke potten vullen (een voor een vriendin en een voor mijn schoonzus) leuke strik kerstbal of kaartje ,mischien nog een niet te duur wijntje erbij en neem dit met de kerst mee

en nog meer dan genoeg over voor ons zelf.

dat word weer smikkelen en smullen .

groetjes van BOLS

• Yelle

Supertip en ook leuk voor een verjaardag!