Hallo prikborders/lezers/prikkers/consuminderaars en iedereen die ik vergeten ben:
De hele week is het al aan de gang.Mijn vakantie…………
Maar ook de actie van 3 fm voor Darfur.Daar heb ik een redelijke wansmaak bij !
Het innitiatief en de actie zelf,vind ik top !
Ik heb zelf echter NIETS gegeven.Ik twijfelde erg………….
Ik heb namelijk géén zin om de machtspotentaten daar,aan de zoveelste Rolls of Bentley te helpen……………Die moet namelijk bij MIJ in de garage staan
Grapje………..
In Ruanda is destijds het Rode Kruis berooft,door de opstandelingen,van alle voedsel/spullen/medicamenten.En het volk,wat die spullen zóóóóóóóóóóóóóóóó hard nodig had,kon de spullen zeer duur kopen van de machthebbers……..Het Rode Kruis is zelfs Irak ontvlucht,omdat de situatie daar te gevaarlijk was………'
Tot zover het Rode Kruis.
Gisteren was het mijn beurt om te koken.Ik ben s'middags nog naar de kerstviering op het werk geweest.Daarna is mijn moeder bij me komen eten.Ik wist dat ze een pak Bami en saté mee zou nemen.Ik heb nog gezorgd voor Ketjap,Kroepoek,Sambal,Seroendeng (gemalen en gedroogde kokos met pinda's) en het toetje (met slagroom).Gewone droge Bami is ook niks………
En zo zappend en kijkend naar de TV,bleven wij gisteren steken op TV2.Na het 6 uur journaal krijg je zo'n aktualiteitenrubriek dat heet “2 Vandaag”.
Het ging over stille armoede in Nederland.Zo'n 450,000 mensen hebben dagelijks niet of nauwelijks te eten.Ze waren afhankelijk van giften en zogenaamde “voedselbanken”.Dat was echt niet omdat de mensen aan de grond zaten door schulden of wat dan ook.Ook gezinnen met één kostwinnaar hadden het zéér moeilijk.
Het is dat mijn vader zich altijd heeft bijverzekerd,en een goed pensioen heeft achtergelaten.Ook zit er in het ouderlijk huis een hele kleine hypotheek……….
Daardoor kan mijn moeder zich redelijk goed redden.Ze was vanochtend Mega-boos om de nieuwe ziekenfonds-premie (weer 8 euro erbij !!).
Vanavond ga ik bij haar eten.We eten Taco's met Guacemole.Uit mijn kerstpakket…..En dat gaat smaken,dat weet ik zeker.
En voor wie het wil weten:
Ik geef niets voor Darfur.Laten we eerst proberen om HIER alles op de rit te krijgen…..
Groetjes en Prettige Kerst van Rob.