Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kinderbijslag.

• grrr

als je niet opkomt voor je rechten ,dan heb je alleen nog plichtenJan J. schreef:

>

> De kinderbijslag gaat geen cent omhoog.

> De ziektefondsen en particuliere premies wel.Ze stijgen nog

> een procentje of 5,6 meer als verwacht maar goed dat is een

> bijkomstigheid.

> De maandsalarissen tot 2000 euro gaan er netto op

> achteruit,dit komt door die premies ziektenkosten.

> Om en nabij de 85.000 bejaarden in Nederland krijgen een

> “extraatje” van maar liefs 3 euro netto per maand,althans dat

> zijn de plannen.

> Het OV gaat met gemiddeld 3 euro per maand voor abbonement

> omhoog.

> De energielasten………….pffffffffffffffffffffffffff hou

> maar op !!!!!!!!!!!!!!

>

> Ja we hebben het nog goed,maar moeten we niet waken ?

• Sans

Dan sukkelen we lekker door.

• Inge

Ik zou willen dat de kinderbijslag inkomensafhankelijk werd. Het is toch te idioot voor woorden dat mensen met het minimum hetzelfde geld krijgen dan mensen met een top-inkomen aan kinderbijslag.

Inge

• pe

Ergens klopt dit ook weer niet,want in dat geval zouden mensen die wel goed konden leren en studeren of de mogelijkheden er voor hadden extra gestraft worden…..in dit geval ben ik het niet met u eens.

• Inge

Hoho, goed leren/studeren heeft niks met salaris te maken. Er zijn genoeg mensen met een riant salaris met weinig studie achtergrond en andersom. Maar ik vind het persoonlijk eerlijker om het inkomensafhankelijk te maken. En het is geen straf als men meer inkomen zou hebben en minder kinderbijslag zou ontvangen, iemand kiest immers zelf voor kinderen, dat er zoiets als kinderbijslag bestaat is dan mooi meegenomen. Maar waarom iemand met weinig inkomen net zoveel zou moeten hebben dan iemand met een top-salaris, dat gaat mij persoonlijk te ver.

Inge

• pe

Qua loonheffingen ben ik het wel eens,dat zou WEL inkomensafhankelijk moeten worden,de regering zegt dat de hoogste inkomens al de zwaarste loonheffingen betalen,52 %,maar in de praktijk stelt dit nog weinig voor.

Kinderbijslag is voor een ieder gelijk en mag zo blijven.

• sandra

Hoi,

Kinderbijslag, ach… wat is dat nou helemaal? (Alleenstaande) ouderkorting en lage inkomsens met kinderenkorting is veel aantrekkelijker en levert meer op. Is werkelijk inkomsensafhankelijk.

Al die lage inkomens moeten belastingaangifte doen, zeker als ze 65+, wao'ers of alleenstaande ouder zijn. Dat levert alleen maar geld op! Geld terug, (meer) huursubsidie, minder eigen bijdrage thuiszorg en/of ander inkomensafhankelijke (ziekten)kosten en subsidies die gunstiger kunnen uitpakken.

Maak gebruik van al die voorzieningen zolang ze er nog zijn. Reken uit je winst of je wat je heb laten lopen al die jaren.

Sandra