Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Heb mijn ogen uitgekeken...

• Inge

Vrijdagmiddag nog even wat boodschapjes doen, gewoon het reguliere want wij doen niet aan kerst. Het leek wel oorlog, mensen met karren vol (soms twee), komplete gekte. Ik had een gewoon normaal bodempje. Ik stond achter iemand die € 200,- moest afrekenen, wat een idioterie zeg.

Geweldig voor de winkels natuurlijk, maar echt een commerciële gekte waar ik absoluut niet tegen kan. Zijn er meer mensen hier die niks met kerst van doen hebben? Ik heb eigenlijk nooit wat met zulke dagen (ook pasen/oud en nieuw enz.) gaat echt aan mij voorbij.

Als klapper op de vuurpijl was de senseo koffie uitverkocht, er stond: wegens te grote vraag momenteel niet leverbaar. Er stond net een jongen met een kar vol met dozen met die dingen en haalde het bordje weg. Er werden door de mensen geen zakjes meegenomen, neen hele dozen vol met senseo….heb mijn verstand verkeken zeg.

Groetjes

Inge

• Dingetje

Omdat ik al vermoedde dathet extra druk zou zijn in de winkels hebben wij alles al eerder in huis gehaald. Woensdag jl. de laatste boodschappen gehaald en toen was het ook al druk.

De kerstdagen doen wij niets aan op één klein iets na. Ter ere aan wijlen mijn vader heb ik wel een ooievaar geplaatst. Had altijd een prominente plaats in de kerstboom, doch een kerstboom hebben we ook al niet meer en staat nu op de schoorsteen. Deze ooievaar heeft mijn grootmoeder gekregen (1921) van mijn grootvader ter gelegenheid van de geboorte van mijn vader (2e kerstdag).

Uitzonderlijke dingen doen we niet, gisteren zuurkool met worst gegeten en vandaag babi-pangang. Niets bijzonders dus.

Ook begrijp ik de mensen niet, ze klagen dat alles zo duur is doch geven elkaar wel dure cadeaus. Gaan het liefst uit eten, wat met deze dagen giga duur is.

Nee, deze hype doe ik niet aan mee.

• Rob 944

Hallo alllemaal.

Ook ik heb mijn ogen uitgekeken.Wat mensen allemaal niet inladen in dat karretje….Of 2………..

Ik heb alleen maar een fles afwasmiddel gehaald op de 24e…….Die was op !!

En met de rest wat er nog over is ? Daarmee zingen wij het wel uit tot het oud-jaar !!

Wat zegt u ?? Senseo-koffie met DOZEN tegelijk ?? Zijn die mensen echt van de ratten besnuffeld ??

Is gewoon een pot koffie (of 2/3) zetten niet goedkoper ? Smaakt minstens net zo goed !!

Senseo is alleen handig als je voor jezelf een kop koffie wil maken,en geen zin hebt in “poespas”…..BTW,ik heb GEEN Senseo-apparaat,mijn moeder wel.Ik breng vaak een zakje mee voor haar (altijd apparte smaakjes)……….

Nadeel van de Senseo is dat je “maar” 2 kopjes koffie tegelijk kan zetten.

Je zult je huiskamer maar vol hebben met visite………

Groetjes Rob 944.

• Sans

De mensen kopen in alsof ze een beleg van 40 dagen moeten doorstaan in plaats ervan, dat één dag extra de winkels gesloten zijn.

• Inge

Ja, gekkenhuis dus. Ik had geen keuze deze week en kon alleen vrijdagmiddag boodschappen doen. Maar wat een ellende, alleen in de dierenwinkel was het rustig en dara moest ik ook nog een zal kattenbakvulling halen, een complete verademing.

Inge

• Ma Molton

Ik zou wel eens in de vuilnisbakken van de mensen willen kijken, wedden dat er ook aan kapitalen wordt weggegooid? Mensen weten van gekkigheid niet wat ze moeten kopen aan voedsel, ik mag graag in winkelwagentjes gluren da's zo leerzaam. Halverwege januari melden de mensen zich weer massal ziek, hebben dan geen geld meer om benzine te kopen om naar het werk te gaan.

Wij houden het simpel, wij zijn ook simpel en gauw tevreden.

Ma

• Desiree2

Er is genoeg voor ieders behoefte,

Er is nooit genoeg voor ieders hebzucht

Mahatma Gandhi.

Ik persoonlijk gruwel ervan wanneer ik mensen zie in de supermarkt met van die onzinnig overvolle karren.

• Sans

Ze houden de economie draaiende, dan hoef jij het niet te doen. Ik pak meestal een mandje, dan kan ik nooit te veel pakken.

• Kaat

hier sluit ik me even ernstig bij aan, ben die hele kerstboel een beetje zat.

niet de gezelligheid onderling hoor, heerlijk sfeertje gemaakt en lekker maar eenvoudig gegeten.

geen grote poespas maar al die idiote luxe zeg, waar is het voor nodig dat gevreet.

ik zie zat mensen hier die het op eenvoudigere manieren doen en daar ben ik wel blij mee maar volgend jaar ga ik het nog maar eens extremer anders aanpakken.

• Solist

Ik heb de verplichte kerstwensen gepost. Daarmee hield voor mij de collectieve dwangneurose wel op. Enkele uitnodigingen met plezier geweigerd en heerlijk genoten van de luxe en de vrijheid als alleenstaande. Ik had wel extra lekkers in huis maar alleen omdat ik een vrije week heb en me dan wil ontspannen. Hoe vrij zijn mensen als alles met kerst moet? Wie moet waar op 1e en 2e kerstdag, hoe imponeren we de buren. Als kind zette ik al heel veel vraagtekens achter het zuip- en vreetfestijn. Kerst valt niet eens meer op omdat de commercie ons er al weken van tevoren mee doodgooit.