Hallo, weet iemand na welke termijn een uitstaande studieschuld
bij de Informatie Beheer Groep komt te vervallen? Er zijn mensen die mij vertellen dat dat na 5 jaar al is, maar zelf dacht ik aan 15 jaar…..
Alvast bedankt!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forums17 jaar, waarbij in de eerste twee kalenderjaren en de periode tussen einde studie en aanvang van dat eerste jaar niet hoeft te worden terugbetaald. Iemand, die op 30 juni 1997 afstudeert, begint op 1.1.2000 met betalen en het restant wordt kwijtgescholden op 1.1.2015. Het verdient overigens aanbeveling sneller af te betalen, want de draagkrachtmeting is zo becijferd, dat je na 15 jaar alles terugbetaald hebt. Een inkomen van 20.000 euro vinden ze al een topinkomen.
Nou, vind je het dan een goede regeling, dat mensen, die het land gaan trekken hun inkomen op krediet moeten verkrijgen, terwijl er duizenden bijstandstrekkers zijn, die zo nodig hun kindje op moeten voeden of tot twee uur hun nest blijven liggen en dan alles mogen houden, als ze een baan hebben. Terugbetalen akkoord, maar dan wel gelijke monniken, gelijke kappen. En ga er maar van uit, dat 95% helemaal aflost, waaronder ondergetekende.
Oei Sans:
Deze quote bevat een zéér gewaagde uitspraak !! Daar gaat narigheid van komen !!
Maar ook ik heb een studieschuld gehad.Mijn ouders hebben altijd de studiefinanciering beheerd,en een deel opzij gezet.Dus niet alles verbrast…….
Aan het einde van mijn studie,is bijna alles in één keer terugbetaald.
Mijn ouders hebben me later verteld dat de schuld ongeveer rond de 15,000 Gulden lag.Op 1 januari 1994 was alles betaald………….
Ik heb ooit eens gehoord dat de studieschuld,deels of geheel,wordt kwijtgescholden als je in een ontwikkelingsland je stage doet.Ik weet niet of dit waar is……….
Groetjes Rob 944.
“Ik heb ooit eens gehoord dat de studieschuld,deels of geheel,wordt kwijtgescholden als je in een ontwikkelingsland je stage doet.Ik weet niet of dit waar is.”
Dat zou wel schandalig zijn, want dat betekent, dat de overheid voorschriften geeft voor de beroepskeuze, terwijl ze ondertekend heeft in het Verdrag van de Rechten van de Mens, dat er vrije beroepskeuze dient te zijn.
Wat is de meerwaarde van werk in een ontwikkelingsland? Ik ken mensen, die er goed geboerd hebben.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?