Beste bezoekers van prikbord van de geld-zorgen.startpagina.nl,
Sinds enige tijd mag dit prikbord zich in een toegenomen populariteit verheugen. Helaas is de belangrijkste oorzaak hiervan de sluiting van het prikbord van de consuminderen.startpagina.nl, dat tot gevolg heeft dat een vaste groep prikkers van dat prikbord thans op dit prikbord een stekje heeft gevonden.
Hoewel geldzorgen deels door consuminderen kunnen worden opgelost, wil ik de onderwerpen toch scheiden. In mijn boekje Nooit meer rood staan adviseer ik consuminderen als belangrijke oplossing voor geldproblemen. Stop met roken, stop met loterijen, pas de halveringsregel toe en je bent echt al een heel eind. Sterker: je moet consuminderen om uit de geldproblemen te komen, of je dat nu wilt of niet.
Op dit prikbord is het de bedoeling dat er over het oplossen van financiele problemen kan worden gesproken. Verder niet. Geen kletspraatjes, geen nieuwsjaarwensen, geen verhalen over zieke katten, etc. Ik heb voorlopig de deelname aan het prikbord beperkt door bezoekers te verplichten in te loggen.
Mocht dat niet leiden tot het verminderen van de berichten die “nergens over gaan”, zal ik gaan moderen of het prikbord desnoods (ook) sluiten.
Met vriendelijke groeten,
Paul Rispens