Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

autokoop

• maja

in april moet er een andere auto komen, de oude is op en komt niet meer door de tüv. wie kan me een raad geven hoe ik dat gunstig doe met de financiering? 1000 € heb ik, de rest moet geleend worden. ik rijd 100 km per dag naar mijn werk en ben als de dood dat ik onderweg niet meer verder kom. zo erg oud mag de auto dus niet zijn. ik schat dat ik wel 4 à 5.000 € uit moet geven.

• Pien7

Maia, je zou kunnen kijken naar wat je nodig hebt:

* plaats voor hoeveel personen of hoe groot moet de kofferbak zijn

* moet het een bepaald merk zijn

* vraag eens rond bij buren enz.

* particulier is vaak goedkoper maar je loopt dan meer risico

* neem een technisch persoon mee als je gaat kijken

De financiering is altijd een probleem, hoeveel kan je missen aan aflossing de maand? Zo zou ik dat terug rekenen naar de te lenen som.

Dan alle occasionhallen af en goed rondkijken. Zelf hebben wij zo een Daihatsu Cuore gekocht en dat is een goedkoop autootje maar ik kan me voorstellen dat je, als je meer dan 3 kinderen zou hebben bv, je een grotere auto handiger vindt.

Succes!

• sunny

wij kopen de laatste jaren een Japans merk ( die hebben de minste mankementen) en kopen dan een auto niet bij de dealer, dus bv.een Toyota bij de Ford dealer.

En hebben de auto dan wel verder in onderhoud bij de dealer.

We kopen dan een auto die weinig kilometers op de teller heeft staan en die dan in verhouding het goedkoopst is.

Autokrantjes nakijken en internet uitkammen.Prijzen vergelijken…

succes

• falconimpact

wij kopen onze autos nooit bij welke garage dan ook.

maar we kopen hem via internet of handel, we betalen er niet meer als € 1000,- voor en rijden er dan ong 2 jaar mee.

het meeste besparen we door de reparaties door een ‘'mannetje’' te laten doen.

en niet in de garage die je voor honderden euries tilt.

ik weet dat er geadviseerd word om naar een garage te gaan maar ik ben van mening dat onze monteur beter z'n best doet als hij voor zichzelf bezig is dan waneer hij voor z'n baas werkt.

peter

• aagje

Ik denk dat de leeftijd van een auto niet het belangrijkste is bij aanschaf als je kijkt naar de betrouwbaarheid en levensduur. De hoeveelheid kilometers die hij heeft gereden zegt veel meer over de te verwachten kosten. (slijtage, beurten ed)

Kijk of de auto altijd z'n beurten heeft gehad in het onderhoudsboekje. Er bestaat ook zoiets als een kilometerpas. Hier staat landelijk geregistreerd hoe veel km hij gereden heeft. (ik weet de naam niet maar elke autoverkoper kan je dat vertellen)

En vooral………..neem die technische man mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en liefst eentje die ook nog kan afpingelen!!!! succes