Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stichting Schuldenvrij Leven

• Jacqueline

Hallo,

ik heb even een vraagje: zijn er mensen die ervaring hebben met deze stichting? en zo ja, kan iemand mij vertellen of dit een betrouwbare stichting is? Er werd mij nl dit weekend verteld dat ik erg op moest passen met dit soort bedrijfjes omdat je ook vaak belazerd wordt bij zulke bedrijven. Dat ze je geld zelf houden etc. ipv dit bij de schuldeisers af te lossen.

Hierdoor ben ik bestwel geschorkken en vraag ik me eigenlijk af of ik er wel goed aan doe om met deze stichting in zee te gaan… Kan iemand mij hierover wat meer vertellen? alvast bedankt!

Groetjes,

• Dingetje

Niet mee in zee gaan.

Al dat soort stichtingen die jouw problemen/schulden wel zullen “oplossen” denken als eerste aan hun eigen knip.

Je kan beter contact opnemen met de gemeente en vragen naar een schuldsanering in het kader van de wet wsnp.

Je hebt dan 3 jaar een inkomen gelijk aan het bestaansminimum maar de gemeente regelt dan je schulden/aflossingen waarbij je na 3 jaar schuldenvrij bent.

• aagje

Je kunt kijken of de hulpverlenende instantie aangesloten is bij de NVVK (Ned. Vereniging voor Volkskrediet) Zij houden zich aan een bepaalde gedragscoden en moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. Kijk op website volkskrediet.nl, daar vind je bijv. kredietbanken die daarbij zijn aangesloten.

Het is goed dat je voorzichtig bent met het zoeken naar betrouwbare hulp. Nog meer sores zit je niet op te wachten.

• cindy

Je kunt ook bij een bewindvoerderskantoor hulp aanvragen

• fred

niet doen dit is een gebet zonder einde je krijg aleen maar meer alende er van en ik kan het weten heb het aan de lijven onder vonden met al die mooi prijt van onze reg

dit kost je gewoon 10 jaar van je leven Dus Geen WSNP !!!!!!!!!