Goede morgen,
Ben in juli 2004 met pensioen gegaan na 38 jaar op zee te hebben gevaren. Twee jaar geleden is er een eind aan mijn relatie gekomen van 23 jaar. Daardoor heb ik al m`n reserves aan moeten spreken. M`n pensioen is 804euro per maand. Heb ook nog een part time baan, ongeveer 400euro per maand.
Mijn huidige partner woont en werkt nog in het buitenland bij een Nederlands bedrijf aldaar. Hij is bezig met interne vacature van dat bedrijf om naar Nederland te komen. Heeft de eerste intervieuw al gehad en dat was erg positief. Hij heeft een vrij hoge functie bij een Nederlandse Bank ( it, aandelen ed ).
Mijn huis heb ik gekocht met het idee dat er twee inkomens zouden zijn. Maar het duurt allemaal langer als ik gedacht had. Ik weet……..ben naief en voorbarig geweest. Tot overmaat van ramp heb ik een jaar geleden ook nog eens 2000 euro uitgeleend en nog steeds niet terug gehad! Ook stom van mij!!!
M`n partner wil mij wel helpen, maar dan zie ik hem niet meer dit voorjaar en wordt het pas Kerst voor hij hier weer op bezoek komt. En ik wil hem niet lastig vallen met problemen die mijn schuld zijn ( ook al was ik te goeder trouw ).
Het is een ingewikkeld verhaal, ik weet het. Ik heb moeite om het te schrijven. Het is niet mijn gewoonte om met mijn prive leven in het openbaar te treden. Het lullige is dat het om een relatief klein bedrag per maand gaat, zo`n 200 tot 300 euro per maand. Als iemand mij kan en wil helpen wil ik alles telefonisch uitleggen of U kunt langs komen ( ik woon in R`dam ). Als iemand mij wil helpen, is dat totdat ik de Belasting teruggave heb ontvangen. Dan red ik het weer. En alles op papier, zodat beide partijen geen verrassingen te wachten staan,.
Dit is een vreemd schrijven, ik begrijp dat. Maar ik ben echt serieus, er zit echt geen adder onder het gras! Ik leef super zuinig op het moment, dat lukt mij wel. Ben ook nog steeds op zoek naar meer werk, maar er zit niemand te wachten op iemand van 55 jaar.
Nogmaals, ik begrijp dat dit een vreemde oproep is, maar zie geen andere weg. Ik vind het ook niet zo leuk om met m`n prive leven hier op een prikboeerd te staan, maar ik heb ook niets te verbergen!
Ik hoop wat van U te horen, vriendelijk groet,
Henk.