Waarschijnlijk kunnen jullie mij ook niet meer helpen. ik heb het zelf zo ver laten komen. zit echt helemaal aan de grond.
Ik ben een alleenstaande moeder van 23 met een dochtertje van 2. ik heb een wajong uitkering (arbeidsgehandicapt)aangezien ik al mijn hele leven last heb van borderline persoonlijkheidstoornis.
vorig jaar besloten de vader van mijn dochtertje en ik uit elkaar te gaan. omdat we een koop huis hadden moest ik weg (kan ik uiteraard niet betalen) ik kwam in een huurflatje. moest alles opnieuw aanschaffen aangezien mijn ex ons gewoon echt met niks liet zitten.
uiteraard begon toen de schuld zijn kop op te steken. otto neckermann wehkamp…
het is een bekende eigenschap van borderliners dat er qua bestellen/geld uitgeven geen stop op zit.
inderdaad bij mij ook niet.
ben vorige week op het nippertje niet mijn huis uitgezet en nu word binnen 24 uur mijn gas/electra afgesloten
Daar zit ik dan met een kindje van 2 zonder energie.
Ik ben ongeveer een maand geleden met een heel pakket papieren naar bureau schuldhulpverlening gestapt. helaas ze konden niks doen aangezien ik niet wist hoeveel belasting ik terug kan vragen. dat moest ik dus eerst doen e dan terug komen. ik belde vandaag de belasting, rond juli heb ik de gegevens.
ik weer gebeld naar bureau schuldhulpv. of ze alsjeblieft niet alvast wat konden doen. nee helaas.
ik moet het uitzoeken.
tot juli gaat niet lukken. dat weet ik nu al. ik hou dit niet nog een maand vol. elke dag deurwaarders afpoeieren. mijn uitkering die tot op de laatste cent word afgeschreven door schuldeisers nog op dezelfde dag dat het op mijn rekening staat. zelfs mijn dochters kinderbijslag word helemaal door ze afgeschreven.
hier 5 euro lenen voor wat melk en brood, dan weer daar 10 euro voor luiers. mijn familie is arm, in de zin van dat ze net rond kunnen komen en geen kapitaal achter de hand hebben om aan mij te kunnen lenen zodat ik mijn schuld van in totaal ongeveer 15.000 euro kan afbetalen.
waar haal ik het vandaan?
zelfs als ik een dure prostituee was zou ik dit nog niet kunnen afbetalen. (geloof me zelfs dat heb ik overwogen).
ik probeer op internet vanalles te verkopen, van kleding van mezelf tot videobanden.
wat ik nu nog kan doen? NIKS!
ik kan via mijn zusje 800 euro automatisch laten afschrijven van haar rekening. daarvoor wil ze eneco machtigen want dat bedrag krijgen ze nog van me. helaas! dat doen ze niet. het moet contant betaald worden of overgemaakt worden. en dat kan mijn zusje niet aangezien ze hiervoor zelf in het rood moet staan en het alleen automatisch afgeschreven kan worden door de schuldeisers. ze doen daar moelijk. laten mij en de kleine graag zitten in het donker. de medewerkers zijn onvriendelijk en ijskoud tegen me. willen op geen enkele manier meer een levering treffen.ze zien mij als een crimineel, zo word ik behandeld.
ik zie echt geen uitweg meer.
ben zwaar depressief geworden en kan binnekort fijn opgenomen worden in een psychiatrische inrichting. (daar hebben ze tenminste wel gas en licht )
als hier iemand is die deze noodkreet heeft gelezen en weet wat wij kunnen doen alsjeblieft laat het me weten.
ik zal je eeuwig dankbaar zijn.
anders: bedankt voor het lezen
en veel sterkte met eigen schulden toegewenst. ik weet hoe het je kapot kan maken als je met je rug tegen de muur staat.