Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zo diep gezonken(mijn verhaal)

• Sylvana

Waarschijnlijk kunnen jullie mij ook niet meer helpen. ik heb het zelf zo ver laten komen. zit echt helemaal aan de grond.

Ik ben een alleenstaande moeder van 23 met een dochtertje van 2. ik heb een wajong uitkering (arbeidsgehandicapt)aangezien ik al mijn hele leven last heb van borderline persoonlijkheidstoornis.

vorig jaar besloten de vader van mijn dochtertje en ik uit elkaar te gaan. omdat we een koop huis hadden moest ik weg (kan ik uiteraard niet betalen) ik kwam in een huurflatje. moest alles opnieuw aanschaffen aangezien mijn ex ons gewoon echt met niks liet zitten.

uiteraard begon toen de schuld zijn kop op te steken. otto neckermann wehkamp…

het is een bekende eigenschap van borderliners dat er qua bestellen/geld uitgeven geen stop op zit.

inderdaad bij mij ook niet.

ben vorige week op het nippertje niet mijn huis uitgezet en nu word binnen 24 uur mijn gas/electra afgesloten

Daar zit ik dan met een kindje van 2 zonder energie.

Ik ben ongeveer een maand geleden met een heel pakket papieren naar bureau schuldhulpverlening gestapt. helaas ze konden niks doen aangezien ik niet wist hoeveel belasting ik terug kan vragen. dat moest ik dus eerst doen e dan terug komen. ik belde vandaag de belasting, rond juli heb ik de gegevens.

ik weer gebeld naar bureau schuldhulpv. of ze alsjeblieft niet alvast wat konden doen. nee helaas.

ik moet het uitzoeken.

tot juli gaat niet lukken. dat weet ik nu al. ik hou dit niet nog een maand vol. elke dag deurwaarders afpoeieren. mijn uitkering die tot op de laatste cent word afgeschreven door schuldeisers nog op dezelfde dag dat het op mijn rekening staat. zelfs mijn dochters kinderbijslag word helemaal door ze afgeschreven.

hier 5 euro lenen voor wat melk en brood, dan weer daar 10 euro voor luiers. mijn familie is arm, in de zin van dat ze net rond kunnen komen en geen kapitaal achter de hand hebben om aan mij te kunnen lenen zodat ik mijn schuld van in totaal ongeveer 15.000 euro kan afbetalen.

waar haal ik het vandaan?

zelfs als ik een dure prostituee was zou ik dit nog niet kunnen afbetalen. (geloof me zelfs dat heb ik overwogen).

ik probeer op internet vanalles te verkopen, van kleding van mezelf tot videobanden.

wat ik nu nog kan doen? NIKS!

ik kan via mijn zusje 800 euro automatisch laten afschrijven van haar rekening. daarvoor wil ze eneco machtigen want dat bedrag krijgen ze nog van me. helaas! dat doen ze niet. het moet contant betaald worden of overgemaakt worden. en dat kan mijn zusje niet aangezien ze hiervoor zelf in het rood moet staan en het alleen automatisch afgeschreven kan worden door de schuldeisers. ze doen daar moelijk. laten mij en de kleine graag zitten in het donker. de medewerkers zijn onvriendelijk en ijskoud tegen me. willen op geen enkele manier meer een levering treffen.ze zien mij als een crimineel, zo word ik behandeld.

ik zie echt geen uitweg meer.

ben zwaar depressief geworden en kan binnekort fijn opgenomen worden in een psychiatrische inrichting. (daar hebben ze tenminste wel gas en licht )

als hier iemand is die deze noodkreet heeft gelezen en weet wat wij kunnen doen alsjeblieft laat het me weten.

ik zal je eeuwig dankbaar zijn.

anders: bedankt voor het lezen

en veel sterkte met eigen schulden toegewenst. ik weet hoe het je kapot kan maken als je met je rug tegen de muur staat.

• Dingetje

Bedoel je met bureau schuldhulpverlening soms de gemeentelijke schuldsanering? Zo niet is dat misschien een optie. Je hebt dan gedurende 3 jaar geen zeggenschap meer over je geld. De gemeente treft dan een afbetalingsregeling met de schuldeisers. Na die 3 jaar ben je dan schuldenvrij.

Betaalt je ex-partner geen allimentatie?

Jezelf prostitueren is wel het laatste (en tevens laagste) wat je kan doen. Ook dat lost je probleem niet op. Je kan er alleen maar verder mee in de put raken.

• Nathal*e

Hoi Sylvana,

Sjonge meid dat is niet niks. Ik zou jou adviseren om naar maatschapelijk werk te gaan en/of GGZ. Aangezien je ook een borderline achtergrond hebt en ik vermoed mede oorzaak van deze ellende. Een maatschappelijk werkster kan voor jou structuur aan brengen die er nu niet helemaal is.

Je schrijft dat je een wajong-uitkering hebt, ik weet dat ieder recht heeft op 90% van een bijstandsnorm. En dat een deurwaarder geen beslag mag leggen op kinderbijslag. Nu weet ik dat deurwaarders, vooral als je met verschillende deurwaarderskantoren te maken hebt, doen of hun neus bloedt, halen wat er te halen valt. En is het verdraaid ingewikkeld om rust te krijgen in de afbetalingen. (lees: ja..voorlopig zit je hier aan vast en zal je de komende jaren behoorlijk zwaar hebben, maar de dreigingen van ‘huis uit zetten’..afgesloten worden, balanseer je op het randje van red ik het of niet?

Je schrijft verder dat je zus wil helpen, kan ze jou niet helpen om de juiste papieren zo snel mogelijk te krijgen van belastingterugaaf? wat ontbreekt eraan dat je nu geen verzoek kan indienen?

Pas op met geld lenen van familie, vertel duidelijk dat je de eerst komende jaar niet of nauwelijks kan terug betalen. Wees hier eerlijk in!

Misschien, en dit is een noodgreep, en het fijne weet ik er ook niet van, maar kan je niet onder curatele stellen? (familielid bijvoorbeeld beheert je geld, en dan krijg je x-bedrag leefgeld)

Dat is altijd beroerder, schulden kunnen een warboel worden, en worden vaak onnodig groter. Vaak omdat men niet weet hoe men iets moet aanpakken. Een deurwaarder werkt voor de schuldeiser en zal je zeker niet op je rechten wijzen.

En dan is men heel vlot met het doorverwijzen naar schuldsanering, maar vaak is daar tegenwoordig zo'n wachtlijst…maar ondertussen is het al 5 over 12, en mag je van schaamte, boeten zal u, door het stof kruipen. En de dreigingen…gelukkig kan ik er nu op terug kijken en ik ben er door gekomen, maar het verlamd, het maakt bang. Terwijl je net op zo'n moment net niet bij kan gebruiken. Om die reden heb ik ook mijn schulden onnodig hoog laten komen.

En

• Nathal*e

Oja, heb je enig idee hoeveel alliminitatie je zal moeten ontvangen? probeer hier achter komen. Spreek desnoods een deurwaarder erop aan zo van: ik heb nog x bedrag tegoed. (dus uitzoeken, kan jij het niet, zoek dan iemand in je omgeving die het voor jou kan doen. Keiharde cijfers heb je nodig). Dan kunnen ze beslag leggen op zijn loon.

Verdorie, ik hoop echt voor je dat je iemand tegenkomt die het zakelijke samen met je wil doen , (pas op! voor zogenaamde die je fiks laten betalen voor hulp, ik weet als het water tot de lippen dat kritisch zijn gauw op de achtergrond komt) want ik ben bang dat je het zo niet redt.

De rust moet terug, oke het is allesbehalve een pretje om van een klein bedrag de boel draaiend te houden, maar met schouders eronder lukt dat wel, zo goed als het kwaad als het wil, en in rustiger situatie wordt ook creatiever, als je er voor open staat.

• Ad

Hier ga ik spijt van krijgen.

Ik,Ad,alleenwonende man,nog net niet in de schulden.

Kan omdat ik alleen woon,in koophuis,het wel een aantal weken volhouden met 10 euro op de bankrekening.

Ben ook depressief,heel andere vorm dan jij.

Wat je wel kan doen,is ook wel heel erg laag.

Cammen bij tjeeze.nl dames daar,via prive chat=gratis,vertelde mij

als ze een goede weeel hadden,wel 1000 euro per week verdienen.

En je zit gewoon thuis,maar moet wel bereid zijn,alles te laten zien.

En in sex is altijd snel geld te verdienen,alleen,hoe pak je dat goed(anoniem) aan.

Maar op straat zal je nooit komen te staan,als het aan mij ligt.

Ik hoor het wel,Sylvana.

http://auto.clubs.nl/Dagboek

Kun je een beetje meer van mijzelf zien,wat werk betreft.

Doeiii,en allemaal veel sterkte met je financieen.

Ad

• cindy

Wat ontzettend laag van je ad, op deze manier misbuik proberen te maken van een jong meisje wat hulp zoekt! zo zie ik het tenminste

Probeer het eens bij een bewindvoerderskantoor sylvana ik denk dat ze je daar wel verder kunnen helpen

maar ga jezelf aub niet verkopen!! denk daarbij aan je kleine…….

• Dingetje

Cindy, een bewindvoerderskantoor (wat dat ook moge zijn) is een commercieel iets. Werkt niet gratis. Die willen verdienen aan de ellende van een ander. Lost niets op, je raakt er alleen verder mee in de put.

• cindy

Hoi dingetje

Ok, je moet ze betalen voor hun diensten maar het gaat wel via een gerechterlijke procedure dus op die manier hebben je schuldeisers iets meer zekerheid en zijn ze vaak wat makkelijker en niet zo dreigend, bovendien wordt alles voor je gedaan en betaald en krijg je iedere maand/week een bepaald bedrag om voor te leven zodat je ook niet meer zoveel zorgen hebt op dat moment aan aan je eigen dip kunt gaan werken.

Voor de een een oplossing voor de ander niet maar als je geen uitweg ziet wat kan het kwaad om het te proberen misschien helpt het je toch wel

succes

• carla

zo meid, dat is idd niet best.

Ff de feiten op een rijtje. Je hebt een Wajong-uitkering en zoals ik jouw verhaal begrijp heb je nog geen teruggave van de belastingdienst?

Juli pas de gegevens??

Teruggave kan je iedere dag doen, voor 5 jaar… je kan online je teruggave aanvragen, ..je kan ook bij een sociaal raadsliedenkantoor bij je in de buurt binnenstappen en die helpen je daar gratis mee.

De kinderbijslag valt onder de beslagvrije voet, …dat klopt, maar de deurwaarders die leggen bankbeslag, … oficieel komen ze niet aan de kinderbijslag, maar dr kan niks meer van je rekening afgehaald worden.

je uitkering mag maar een bepaald procent beslag op gelegd worden. dus ik denk dat wat jij beschrijft idd bankbeslag is, er kan wel gestort worden op je rekening, maar er kan niks af.

de bank is dan verplicht om de deurwaarder inzage te geven over wat er op je rekening staat.

Bankbeslag is het laatste, waarschijnlijk heb jevan te voren wel enkele brieven en verzoeken van de deurwaarder jouw richting uit zien komen.

De alimentatie, ..heb je die niet? start een procedure op. Je bent nu niet in staat om je kind te onderhouden, de vader is mede verplicht bij te dragen in de kosten van het levensonderhoud.

wat verder,…oh ja de schulden, hoeveel schulden je hebt weet ik niet, maar veel mensenhebben allerleie schulden waardoor de maandelijkse afbetaling bij elkaar wel erg hoog wordt.

in iedere gemeente is er een meldpunt schuldhulpverlening, meld je aan en vraag WSNP aan, je komt dan 3 jaar in een sanering, meestal neemt men je schuld over en heb je maar 1 bedrag af te lossen, ipv heel veel kleinere…

vaak wordt dit ook gekoppeld met een cursus budgettering…indien je niet zelf in staat zal zijn om je eigen zaken te beheren dan kan hetzo zijn dat je via maatsch werk of schuldhulpverlening een plan aangeboden krijgt hoe je dit wel zelf kan doen.

dus 1e stap…

Ga naar je gemeente, of sociale zaken…

laat je huur en vaste lasten en je ziekenfonds door hun betalen! Dan heb je altijd de zekerheid dat je je huis niet uit hoeft en dat de energie betaald is.

Stap2 Meld je gelijk aan voor schuldhulpverlening en vraag wsnp aan.

stap 3, pak al je papperassen… prop alles maar in tassen en ga naar sociaal raadslieden envertel dat ook jij het niet meer weet… zij helpen je!

stap 4, gooi of negeer geen brieven, soms zijn het dubbele en maak je je voor niets druk

stap 5 spreek de vader van je kind aan en EIS geld voor je kind. Als hij geen geld wilt geven, laat hem dan producten geven… melk/luiers/liga/brood/fruit.

Dat is het RECHT VAN JE KIND!!

Ik wens je zeeeer veel succes…klinkt raar, maar alles komt eens goed hoor.

liefs Carla

• icebear

hier heb ik niks meer toe te voegen.

aleen kan ik je nog veel sterkte toewensen om alles op een rij te zetten.

icebear