Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe doe ik dit???

• m>

Ik heb 3 kinderen de oudste nog 2 luiers op een dag en de andere 2 volledig in de luiers….

Krijg een wwb uitkering en nadat er beslag is gelegd krijg ik € 725,- + € 190,- van de balastingdienst, mijn ex betaalt géén alimentatie, dit omdat wij er samen voor hebben gekozen dat hij een deel van de schulden betaald, Zo'n €200,- elke maand.

Ik heb dus in totaal een inkomen van €905,-

Mijn vaste lasten zijn:

Huur €269.30

Stroom € 277.00

Water €30.00

Verz.€26.00

Dela €23.00

Huur doorstroomapparaat €14.00

afbetaling comf.card €33.96

Overige afbetalingen €100.00

Wat er overblijft, moet ik boodschappen van doen…..en dus ook luiers en voeding van kopen, Hoe kan ik dit in hemelsnaam doen?Als ik echt in hoge nood zit kan ik ten alle tijden bij mijn ex aankloppen wat betreft de kinderen hoor, alleen ik wil niet van hem afhankelijk zijn, hij koopt ook gewoon kleertjes enzo voor hun.

Ik weet ook wel dat er mensen zijn die het met minder moeten doen, alleen ik weet niet hoe ik mijn financien moet inplannen.Als er bv een niet maandelijkse last op de deurmat valt, kan ik die niet betalen…..Wie kan mij helpen????

• BusyLizzie

Zou je misschien van de kinderbijslag iets over kunnen houden, en dan kunnen weg leggen zodat je dat voor de aanschaf van luiers kunt gebruiken? Dan scheelt dat je weer in de wekelijkse boodschappen. En verder even uitrekenen wat je aan de niet maandelijkse lasten kwijt bent. Gewoon even die bedragen bij elkaar optellen, en door twaalf delen, dan weet je precies wat je per maand moet wegleggen om die lasten wel te kunnen betalen als ze op de deurmat vallen.

Groetjes, BusyLizzie

• L J

Beste M

wij hebben je bericht gelezen de bedrachen die je moet betalendat val mee

alleen het bedrag licht dat vinnen we erg hoog zit daar gas bij in daar schrijf je niks over hoe kom hij zo hoog die moet om laag minsten 100 euro heb je geen nacht stroom niet aan vragen hoor???

wat je moet betalen is 739,30 over 265,70 euro gedeeld door 4x 66,42 euro je moet je bood schappen halen bij Aldi de goed koopste winkels

60,00euro in de week is genoeg met luiers er bij en je kan er goed van eeten en drinken en voor de kinderen wat lekkers

nu ik zelf zijn met z,n 4 personen en heb 50 euro in de week de kinderbijslag als je die heb haal daar wc papier - luiers -blikken groenten-aardapelen-blikken soep -macaroni-spacetie - rijst doet dat help ontzettend wij doen het de drie maanden

als je probeert met die honderd euro dan kun je nog beter van leven

ik wens je veel wijsheid toe

groeten L j Schuurman

• Dingetje

Heb je wel aan de algemene heffingskorting gedacht. Dat is een bedrag dat je maandelijks van de belastingdienst op je giro/bank gestort kan krijgen. Het bedrag dat je kan krijgen is max. € 1825 p.j.

Navraag doen bij de belastingdienst.

• budget

Hoe komt de post stroom zo hoog? Dat is niet normaal, daar valt op te bezuinigen of zit er een afbetaling bij?m> schreef:

>

> Ik heb 3 kinderen de oudste nog 2 luiers op een dag en de

> andere 2 volledig in de luiers….

> Krijg een wwb uitkering en nadat er beslag is gelegd krijg ik

> € 725,- + € 190,- van de balastingdienst, mijn ex betaalt

> géén alimentatie, dit omdat wij er samen voor hebben gekozen

> dat hij een deel van de schulden betaald, Zo'n €200,- elke

> maand.

> Ik heb dus in totaal een inkomen van €905,-

> Mijn vaste lasten zijn:

> Huur €269.30

> Stroom € 277.00

> Water €30.00

> Verz.€26.00

> Dela €23.00

> Huur doorstroomapparaat €14.00

> afbetaling comf.card €33.96

> Overige afbetalingen €100.00

> Wat er overblijft, moet ik boodschappen van doen…..en dus

> ook luiers en voeding van kopen, Hoe kan ik dit in hemelsnaam

> doen?Als ik echt in hoge nood zit kan ik ten alle tijden bij

> mijn ex aankloppen wat betreft de kinderen hoor, alleen ik

> wil niet van hem afhankelijk zijn, hij koopt ook gewoon

> kleertjes enzo voor hun.

> Ik weet ook wel dat er mensen zijn die het met minder moeten

> doen, alleen ik weet niet hoe ik mijn financien moet

> inplannen.Als er bv een niet maandelijkse last op de deurmat

> valt, kan ik die niet betalen…..Wie kan mij helpen????

• budget

budget schreef:

>

> Hoe komt de post stroom zo hoog? Dat is niet normaal, daar

> valt op te bezuinigen of zit er een afbetaling bij?m>

> schreef:

> >

> > Ik heb 3 kinderen de oudste nog 2 luiers op een dag en de

> > andere 2 volledig in de luiers….

> > Krijg een wwb uitkering en nadat er beslag is gelegd krijg ik

> > € 725,- + € 190,- van de balastingdienst, mijn ex betaalt

> > géén alimentatie, dit omdat wij er samen voor hebben gekozen

> > dat hij een deel van de schulden betaald, Zo'n €200,- elke

> > maand.

> > Ik heb dus in totaal een inkomen van €905,-

> > Mijn vaste lasten zijn:

> > Huur €269.30

> > Stroom € 277.00

> > Water €30.00

> > Verz.€26.00

> > Dela €23.00

> > Huur doorstroomapparaat €14.00

> > afbetaling comf.card €33.96

> > Overige afbetalingen €100.00

> > Wat er overblijft, moet ik boodschappen van doen…..en dus

> > ook luiers en voeding van kopen, Hoe kan ik dit in hemelsnaam

> > doen?Als ik echt in hoge nood zit kan ik ten alle tijden bij

> > mijn ex aankloppen wat betreft de kinderen hoor, alleen ik

> > wil niet van hem afhankelijk zijn, hij koopt ook gewoon

> > kleertjes enzo voor hun.

> > Ik weet ook wel dat er mensen zijn die het met minder moeten

> > doen, alleen ik weet niet hoe ik mijn financien moet

> > inplannen.Als er bv een niet maandelijkse last op de deurmat

> > valt, kan ik die niet betalen…..Wie kan mij helpen????

• aagje

Er zijn een aantal gemeentelijke lasten waarvoor je kwijtschelding kunt aanvragen.

Info kun je bij de gemeente krijgen om welke het precies gaan.

Ook zou je info bij de gemeente kunnen aanvragen over uitgaven waarvoor je bijzondere bijstand kunt aanvragen. Ook al denk je er in eerst instantie niet voor in aanmerking te komen, het is sowieso goed om te informeren hoe en wat er bij jouw gemeente geregeld is en mogelijk is.

Ik zou ook eens kritisch naar je energienota kijken, deze is behoorlijk (onnatuurlijk) hoog.

Bij teruggave van de belastingen(heffingskorting) heb je ook de andere (alleenstaande) ouderkorting ed aangevraagd?

Over het moeilijk vinden om bij je ex aan te kloppen kan ik me iets bij voorstellen en ik vind dat ook wel een gezonde houding. Toch ben je nu in een fase in je leven waarin je zoveel tijd en aandacht besteed aan jullie beider nog zeer kleine kinderen, dat je (tijdelijk, totdat de kinderen wat groter zijn) best wat meer financieel op hem mag leunen.

Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke financiële periode. Je lijkt me sterk en hier kom je echt doorheen, zoek steun bij familie en vrienden.

• Nathal*e

Luiers hakken behoorlijk in de uitgaves. Katoen proberen? of dat je het mixt, thuis katoenen en als je weggaat papieren luiers. Een bijkomend voordeel van katoen is vaak dat kinderen eerder zindelijk worden omdat ze eerder nat voelen.

kleren? nieuw of tweedehands?

En, jezelf leren om geld opzij te leggen. Echt! doen! begin met 20 euro, niet aankomen. Dan groeit het naar je toe. Kom je dan eens tegen een grote uitgave te staan, dan heb je het dan hoef je geen comfart-card te nemen. Ik was bij wijze van spreken liever 3 maanden op de hand, dan dat ik een lening moet nemen voor een wasmachine.

Verder zeg je weinig hoe je uitgaven doet voor levensonderhoud. Kasboek bijhouden. Dat is altijd het begin van om leren rond te komen. En dan na aftrek van lasten, een budget maken inclusief het geld dat je opzij wilt leggen. (tip, doe dit direct als je geld binnenkomt.)

En daarvan uit ga je kritisch naar je uitgaven kijken, vragen stellen: heb ik het nodig? waarom? etc etc. en daarop de vraag, zijn er goedkopere, voordelige alternatieven..etc etc.

Het is aan jou hoe ver je wil, hoe bereid je bent om hardnekkige gewoontes aan te pakken.en dat kost tijd, een andere kijk op zaken. En verlangd veel van je creativiteit. (dat vind ik nog steeds het leukste, dat kan je een heel rijk gevoel geven).

Succes!

• carla

Je hebt al genoeg huishoudelijke tips gekregen…

je schrijft… we hebben afgesproken dat hij geen alimentatie zal betalen omdat hij een deel van de schulden betaald..

nobel he??

Vind je?

Nee dus, jij betaald dus ook een deel, net zo goed als hij!

is lief dat hij je helpt met de kids, … nee hoor is zijn plicht.

de alimentatie die je dan zou krijgen zou toch gekort worden. dus in feite heb je daar neits aan…laat hem dan dus maar ipv geld, benodigdheden voor de kids kopen, dus naast kleding ook schoenen en luiers en melk…

dat scheelt jou weer stukken in je wekelijkse uitgaven en hij helpt er zijn kinderen en dus ook jou mee

de langere termijn:

de enige optie is,..of kijken of er bij die overige 100 euro niets bij zit wat weg kan, bijv abonnement ofzo..

budgeteringcursus…

werken?

• danny

277 vzal wel electra en gas zijn

wij hebben ook ongeveer zo`n bedrag voor gas en licht