Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

van t 1 in t ander(verhaal)

• lisa

ik ben net als een heleboel mensen ten einde raad.ik heb ook een kind en ik redde t dus niet met een uitkering. maar ik kon wel de belangrijkste dingen betalen. 18 augustus vorig jaar ben ik 's avonds voor mij deur bijna gewurgd in een overval. daarna was ik voor ongeveer 3 weken met mijn kind bij mijn ouders en durfde niet naar mijn huis. daardoor had ik een oproep gemist van de sociale dienst en heeft direct mijn uitkering gestopt en beweerde dat ik niet in mijn huis woon. de sociale dienst is komen controleren maar ze trof geen waterdruppels aan in de wasbak dus ik woonde daar niet.in die tijd dat de sociale dienst was gekomen was ook mijn electriciteit afgesloten en moest daar 1500 euro voor betalen.(ik moest eerst 254 per maand betalen door een fout van eneco en dat kon ik niet). er heeft toen een zogenaamde vriend mij geholpen, door mijn eneco te betalen en dan zou hij een plantage in mijn huis zetten.(uit wanhopigheid doe je alles). de pantage is mislukt en nou moet ik hem ook dat geld binnen een week geven.in de tussentijd ben ik ook als prostiuee gaan werken in een privéhuis. en zelfs dat levert niet veel op in deze tijd. en nu zit ik in de situatie dat ik die man 1500 moet betalen en ik ben bijna mijn huis kwijt en nog veel meer dingen die tegelijk komen. heeft iemand advies voor mij.ik heb tegen de sociale dienst al rechtzaken gehad alles dus dat heeft ook niet veel zin. maar elk advies kan ik wat aan hebben.

alvast bedankt

• carla

pff een heleboel sores dus. Meis wat zal het zwaar zijn voor je.

Maar goed daar ben je niet mee geholpen.

Het is in iedergeval een pluspunt dat je bij je ouders terecht kan, ik zeg dit omdat je dan alles kan laten wegvallen en opnieuw kunt beginnen. maar ik weet uit eigen ervaring dat dit natuurlijk niet ideaal is. Ik weet niet of je bij de woningbouwvereniging al iets hebt kunnen regelen?

meestal staan ze wel open voor regelingen.

je zou naar meldpunt schuldhulpverlening kunnen gaan. als de soos je uitkering heeft stopgezet omdat je er volgens hun niet meer woonde, dan vraag je weer een nieuwe uitkering aan, als je bij je ouders woont valt wel de woonkostentoeslag weg, maar goed je hebt dan weer inkomsten.

schulden die zijn aangegaan via via, zijn wat lastiger, er is niets te bewijzen..niks zwart op wit.

maar de overige kan je bij meldpunt terecht.

verdere problemen met de deurwaarder, je zou ook eens kunnen overwegen om naar de sociaal raadslieden te gaan, zij fungeren als tussenpersoon. deze diensten zijn gratis.

psychisch is dit idd een zeer grote belasting.

zeer veel sterkte