Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraag mbt schuldsanering

• steffie

Ik ben van plan om de schuldsanering in te gaan,aangezien ik torenhoge schulden

heb en simpelweg niet alles kan aflossen,aangezien mijn inkomen minimaal is.Ik kom er zonder hulp dus niet meer uit.

Ik heb al wel wat informatie ingewonnen over hoe zo'n schuldhulp in z'n werk gaat maar toch blijft er nog een vraag over: Wordt er ook beslag gelegd op je inboedel als je de schuldsanering ingaat?

Ik heb geen auto/scooter of caravan.Eigenlijk stelt mijn inboedel niet zoveel voor,maar heb wel een aantal dingen van waarde,zoals een computer, dure televisie en een aantal dure lampen.

Ik hoop dat er iemand is die een antwoord op mijn vraag heeft.

Alvast bedankt

• Dingetje

Er wordt geen beslag gelegd. Je zal alleen 3 jaar lang van het absolute bestaansminimum moeten leven. Daarna ben je schuldenvrij.

• steffie

Bedankt voor je antwoord dingetje.

Het is een gerust stelling te horen dat m'n spullen niet verkocht worden bij een schuldsanering.

• Dingetje

Laat eens weten hoe het afgelopen is. Misschien dat anderen daar ook iets aan kunnen hebben.

• steffie

ik heb nu het aanvraagformulier plus kopieen van alle bewijsstukken (ongeloofelijk veel) afgegeven bij de schuldhulp. over 3 a 4 weken krijg ik bericht over een intake gesprek. In mijn gemeente is gelukkig geen wachtlijst,zoals in veel gemeentes wel is.dus ik ben benieuwd, mischien dat ik nu na al 8 jaar diep in de schulden te zitten eindelijk eens schuldvrij kan worden en opnieuw kan beginnen.ik hou jullie wel op de hoogte.