Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schuldhulpverlening

• Dorus

Vaak lees ik hier op het prikbord vragen over schuldhulpverlening, In veel gevallen zal de de enige oplossing de WSNP, of een ander schuldsaneringstraject bij een instantie als de Gemeentlijke Kredietbank.

De voordelen zijn natuurlijk dat je binnen een vooraf vastgestelde periode “schuldenvrij” bent. Men ziet dan alleen over het hoofd dat je dan wel zeker 3 jaar onder bewind staat, je geen zeggenschap hebt over je financien. Er zijn heel veel haken en ogen die de het moeilijk maken om de stap te zetten naar de Kredietbank.

Ik ben er echter van overtuigd dat er voordat het zover is, nog legio andere mogelijkheden zijn. Met name met schuldbemiddeling vallen er nog veel problemen op te lossen.

Daarbij hebben veel mensen geen kennis van de wetten en regels van met name uitkerende instanties zoals het UWV, de Sociale Dienst, maar ook met betrekking tot belastingteruggave en huursubsidie. En maar al te vaak worden hier inkomsten misgelopen.

Als je met vragen of problemen zit, stuur me een mailtje, en ik kijk wat ik voor je kan betekenen.

• Dingetje

Dit riekt naar commercie, verdienen aan de ellende van een ander.

• Dorus

Ik begrijp dat je deze conclusie trekt, en ik wil je in een persoonlijk mailtje mijn hele situatie uitleggen. Ik kan je verzekeren dat ik geen commerciele bedoelingen heb met dit bericht. Ik heb zelf in een uitzichtloze situatie gezeten en heb dit goed kunnen oplossen. Bovendien ben ik werkzaam bij een Sociale Dienst, en wanneer ik verkeerde bedoelingen zou hebben, dan kan dit mijn baan kunnen kosten.

• Dingetje

Je kan dit nou wel vertellen maar gezien je mailadres (zie je eerste posting, bij de tweede posting heb je het weggehaald) krijg ik een hele nare smaak.

• Dorus

Je moet bij de opsporingsdienst gaan :)……..

Ik zit nu op mijn werk en heb een nieuwe account aangemaakt. Maar ik kan niet het e-mail adres van mijn werk op internet zetten, vandaar dat het nu weg is.

Dat e-mail adres heb ik gebruikt om e.e.a. gescheiden te houden. Misschien inderdaad niet zo slim. En je hebt gelijk als je zegt dat het niet betrouwbaar overkomt.

Ik heb me ook jarenlang geergerd aan die pseudo hulpverleners die alleen hun eigen zakken willen vullen. Maar blijkbaar wekken die meer vertrouwen als een particulier die goede bedoelingen heeft.

Kijk alleen maar eens op deze pagina…..Geldzorgen.startpagina.nl….en dan een link vermelden van: Leensnel.nl of de Allergoedkoopstelning.nl. Zoek een op Marktplaats.nl of Speurders.nl naar hulp. Je komt dan alleen maar verder in de problemen en voor je het weet heb je een nieuwe lening van weet ik hoeveel duizend euro. En dat allemaal bij de ´DSB-Maffia´.

Ik begrijp je argwaan volkomen. Je kunt me geloven of niet….wat je wilt.

Op deze pagina wil ik me niet helemaal bloot geven. Ik schaam me dat ik zo'n situatie terecht ben gekomen, maar ben trots er op dat ik er uit ben gekomen.

• Michaela

Hoi Dorus ,

Ik wilde je een email dturen maar beide adressen geven aan niet te bestaan .

Hoe kan ik je bereiken .

• fred

let wel de wsnp doet zich mooier voor dan dat het is en ik kan het weten

heb het aan de lijfen onder vonden en vecht nu nog tegen de grote leugens dit ons reg. voor spiegeld en elk ander instatie de hand boven het hoofd houd

Dit is gewoon weg een schande dat er zo veel over voor gelogen wordt

WSNP deze dus max 10 jaar let op bkr tiel daarom kost het je 5 jaar exstr.

• helpje

Ik heb een vraagje. Daar ik ook met het probleem zit dat ik hoge schulden heb en ook deze niet kan betalen. Ook ik zit met het probleem zal ik nu wel of niet naar de gemeente gaan voor schuldhulpverlening.

Ik heb met een aantal schuldeisers nu inmiddels een regeling getroffen, waardoor ik hun kan afbetalen. Echter 1 ervan wil niet.

De vraag is kan ik dan beter zeggen dan leggen ze maar loonbeslag, dan hebben ze het maximale wat ze kunnen krijgen.

Een andere vraag is: mogen zomaar spullen in beslag nemen. Heb niet veel, maar ja je weet maar nooit wat ze kunnen gebruiken.

Dit zijn mijn vraagjes. Hoop dat u mij een beetje advies kunt geven wat ik het beste kan doen.

Met vriendelijke groet.

• Dingetje

Probeer deze eens

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1888&i=1693&t=1693