Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

help ons

• Sylvana

Dit is een ongebruikelijke manier om hulp te zoeken maar toch probeer ik het omdat ik bijna niks te verliezen heb.

ik ben een jonge alleenstaande moeder met schulden. dat is niet zo bijzonder. nu hebben ze door mijn achterstanden anderhalve week geleden onze electriciteit, gas,licht afgesloten. Wij hebben werkelijk vanalles geprobeerd, een regeling treffen kan niet meer. het volledige bedrag (1600 euro) moet in een keer betaald worden willen wij weer aangesloten worden.

De sociale dienst kan ons niet helpen,bureau schuldhulpverlening kan ook niet helpen, dit gaat nog maanden duren. wij kunnen niet zonder energie…ik sta met mijn rug tegen de muur,kan nergens lenen door de schulden. we kunnen nergens heen. Door deze omstandigheden ben ik vorige week ingestord en een week opgenomen geweest in een ziekenhuis.

Mijn vraag is: Wie kan ons helpen (aan een lening of zoiets dergelijks) het is met spoed!

wij zullen u eeuwig dankbaar zijn.

neemt u alsublieft contact met ons op als u iets weet of kunt/wil helpen.

• Wilfred

Wat geeft de Sociale Dienst als reden aan dat ze je niet kunnen of willen helpen?

Normaal gesproken is het zo als schuldhulpverlening niets voor je kan betekenen (mogelijk meerdere schulden), de gemeente moet beoordelen of het noodzakelijk is om je een vorm van bijstand te verstrekken. En wanneer er kinderen in het spel zijn, is het zeker noodzakelijk om electriciteit en gas te hebben.

Van belang hierbij is natuurlijk ook de reden van de achterstand bij de energieleverancier.

• Sylvana

ik wist pas na een paar dagen dat ik naar de gemeente kon stappen. toen ik ging was het net die dag afgesloten. dat gaven zij als reden dat ze me niet meer konden helpen aan bijzondere bijstand. de kosten zouden te hoog voor ze worden, (aansluitingskosten e.d.)