Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat moet ik doen??

• Anita

Ik zit met een probleem en weet niet wat ik hier mee aan moet.Mijn man zit in de wsnp ivm failliet gaan van zijn bedrijf(voor ik hem kon).We zijn onder huwelijkse voorwaarden getrouwd maar ik draai toch deels op voor de verantwoording ivm allimentatie en belasting teruggave iedere maand.Wij moeten nu nog maar 10 maanden en dan zijn hebben we de welbekende schone lei

Mijn ex man zit sinds januari in de wsnp.Tijdens onze scheiding nam hij een schuld mee van 40.000 gulden,hij had destijds geen draagkracht voor allimentatie.Op een gegeven moment heb ik in 2002 allimentatie aangevraagd(dacht dat hij na 3 jaar al aardig wat af had betaald) en heb dat ook gekregen.Let wel voor 3 kinderen het totale luttele bedrag van 146,- euro per maand.

Mijn ex betaalde altijd zeer onregelmatig(soms maanden niet)en ik heb toen de lbio ingeschakeld.Toen betaalde hij wel elke maand maar op een gegeven moment had hij weer een achterstand van een maand of 4 en toen is er loonbelsag gelegd.Sinds vorig jaar is de lbio uit beeld want hij had alle achterstallige allim betaald.

Hij is in de wsnp gekomen omdat zijn schuld ondertussen opgelopen is tot +/- 35000,- euro

Nu hij in de wsnp zit loopt hij momenteel weer 2 maanden achter met betalen met als gevolg dat ik achter loop met de rekeningen want helaas gaat de allimentatie daar aan op.Mijn huidige man betaalt nl voor zijn 2 kinderen bijna 300, euro per maand.

Mijn vraag nu is wat moet ik doen.Heb net geprobeerd met mijn ex tel contact te zoeken en via sms maar dat is niet echt goed uitgelopen(ons contact is al niet bijster goed)Hij betaalt mij nu niet omdat hij ook weer met andere rekeningen achter loopt en die vind hij belangrijker dat die eerst betaald moeten worden.

Is er kans doordat wij nu achterstallige rekeningen hebben(waaronder de ziekenfonds)dat wij alsnog uit de wsnp gegooid worden??In principe door toedoen van mijn ex.Ik wil morgen in ieder geval de bewindsvoerder bellen(de onze is overigens ook die van mijn ex) maar vraag me af met wat zij voor een oplossing komt!!

Is er hier iemand die evt tips of advies kan aandragen.Want moet er toch niet aan denken dat we na ruim 2 jaar op een minima geleefd te hebben en altijd net ons hoofd boven water hebben kunnen houden,netjes de rekeningen op tijd hebben betaald er door iemands anders schuld uitliggen.

• beccamv5

Ik denk dat je bewindsvoerder bellen een goede optie is ja.

Blijf open naar alle kanten, en leg de situatie uit. Misschien dat ie je kan helpen, of in ieder geval een sugestie kan doen.

Becca

• Anita

Hoi,

Ja had vandaag al gebeld maar zei is pas vanaf half 3 bereikbaar.Vanmiddag meteen weer aan de telefoon hangen

• beccamv5

Ja af en toe word je daar moe van hoor… het alsmaar achter mensen aanbellen enzo.

Maar de aanhouder wint, dus volhouden hoor!… Net zo lang bellen tot je hem hebt!

Succes!

Becca

• beccamv5

Heb je die persoon nog te pakken gekregen?

Becca

• antoine

Lieve Anita,

Geef 't maar op, of ga in godsnaam naar de procureur Generaal ( de rechter die de bewindvoerder heeft toegewezen ) en geef aan dat jouw bewindvoerder diens werkzaamheden niet naar verwachtingen voldoet.

Dit is je enige redding en waarschijnlijk zul je een nieuwe ( onafhankelijke ) bewindvoerder krijgen.

Sterkte………….

greetz: Antoine