Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Help! Urgent! (mijn verhaal)

• Karin

Hier mijn verhaal, ik moet het echt even kwijt, ik zie het niet meer zitten.

Vorig jaar juli heb ik een bedrijf overgenomen (horeca), ik werkte daar reeds al. Ik was (ben) nog erg jong, begin twintig. Ik woonde toen nog bij mijn ouders en ben gelijk daarna uit huis gegaan. Toen ging ook mijn relatie van 2,5 jaar uit en heb dus in een korte periode een heel hoop veranderingen voor mijn kiezen gehad en ben in een diep dal terecht gekomen. Voor mijn bedrijf heb ik dus eigenlijk nooit een behoorlijke administratie gevoerd, durfte mijn post niet open te maken en had echt last van ‘vluchtgedrag’ (zoals ik het nu zelf noem) kortom dus mijn kop in het zand gestoken, oogkleppen op. Dit speelt dus eigenlijk nu nog.

Inmiddels ben ik dus weer thuis gaan wonen omdat het gewoon niet goed met me ging, ik hield t alleen niet meer uit. Maar met mijn bedrijf gaat het nu ook erg slecht, flinke terugloop en sta nu 20.000 beneden mijn krediet. Mijn administratie is een zooitje, er kan niks geincasseerd worden van mijn rekening en loop 3 maanden achter met de huur van mijn bedrijfspand (totaal ca 9000,-) Morgen komt mijn huurbaas dat geld ff halen, maar ik kom gewoon niet hoger dan 6500,- om hem mee te geven! Wat nu?? Mijn schulden stapelen zich op, ik heb geen overzicht in mijn boekhouding, ik zie het gewoon niet meer zitten. Mijn ouders willen mij graag helpen om dit allemaal uit te zoeken, maar ik wil dat liever gescheiden houden. Het liefste zou ik met een onbekend persoon met kennis van zaken alles op een rijtje willen zetten, maar geld heb ik er echt niet voor. Ik kan dit gewoon niet van me afzetten, barst al dagen van de hoofdpijn en kan het niet meer overzien. Ik heb kortom het overzicht niet. Wie heeft er een oplossing voor mijn ‘zooitje’ ? Of suggesties..? Alles is welkom! Help Help Help!

• lilly

Laat je niet gekmaken.

Sterkte!

Toch je ouders maar laten meedenken, gedeelde smart is halve smart.

• Nathal*e

Ik zou het ook met je ouders overleggen, je kunt toch zeggen dat je dit zelf wilt doen maar meedenken is toch niks mee? Ze zien heus ook wel dat je nu op je tandvlees loopt. En misschien is het verstandiger om de stekker uit je bedrijf te trekken, zaken en emoties (zoals trots, niet willen falen) gaan heel slecht samen. Soms is het beter om met verlies een streep trekken, dan door trots in een onmogelijke situatie te belanden.

Maar ik heb weinig verstand dit betreft.

Leer van je fouten, analyseer het waar het fout is gegaan. (oke..begrijp het daar kun je nu niks mee) en haal (hoe bitter) je voordeel er mee uit.

Als ik zie dat ik vanuit trots mezelf zo moeilijk heb gemaakt en onnodig veel problemen heb gekregen. Terwijl mensen altijd wel in hun kennis willen delen vooral als je er open voor staat. Laat dit voordeel niet liggen.

• Fred

Hoi Karin,

Ik heb hetzelfde meegemaakt ook in de horecabeveiliging gezeten wat later niet goed liep, zodoende die torenhoge schulden.

Ik ben op advies van een boekhouder meteen gekapt met het bedrijf.

En we later hebben schuldsanering aangevraagt.

Het zijn moeilijke stappen Karin maar ga ervoor, anders ga je er onderdoor!!

Als de schuldhulp eenmaal rond is krijg jij weer de nodige rust.

Als je het bedrijf aanhoud ben ik bang dat het probleem alleen maar erger wordt.

leg het uit aan je ouders, en doe alle rekeningen in ordners en kijk naar je inkomens en uitgaves.

Ga hiermee naar de schuldhulp(stadsbank)

Je ouders en echte vrienden blijven je in die moeilijke tijden wel steunen.

Succes met je stappenplan.

Mazzel

Fred

• Arthur

Mijn advies: bezint eer ge begint!

Veel beginnende ondernemers komen in de moeilijkheden omdat ze de niet vakgerelateerde kant van het ondernemerschap (boekhouding, personeel, planning en organisatie) onderschatten.

Zorg voor een goed en betrouwbaar administratiekantoor dat de boekhouding en aanverwante zaken doet OF (aanbevolen!) volg zelf cursussen boekhouding. Dan houd je de controle.

• Eliza

Hallo Karin,

Ik heb geen eigen bedrijf wel deel ik ook schulden en chaos in mijn administratie, dit is erg zwaar. Ik ben nu tegen iets aan gelopen waarvan ik geloof dat dat part-time of full-time geld mee kan verdienen. Ik zoek mensen die mogelijk geinhtresseerd zijn in deze mogelijkheid. Het zou voor jou ook mogelijk iets kunnen betekenen.

Je wordt begeleid en ondersteund. Je kunt mij mailen of bellen dan kan je meenemen naar een presentatie en wordt alles je uitgelegd! Ik hoop dat je mailt of belt. Mijn nummer is 06-55168199.

Sterkte en hoop wat van je te horen; Eliza